مواد لازم

مقلوبه بادمجان

۴
مواد اصلی
بادمجان متوسط حلقه شده
۲ عدد
پیاز بزرگ خردشده
۱ عدد
گوجه فرنگی بزرگ حلقه شده
۳ عدد
گوشت گوسفندی خرد شده
۱ کیلوگرم
برنج خیس شده
۲ پیمانه
آب جوش
۲ پیمانه
ادویه پلویی
۱ قاشق غذا خوری
پودر دارچین
۱/۲ قاشق چای خوری
جوز هندی
۱/۲ قاشق چای خوری
روغن مایع
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

مقلوبه بادمجان

طرز تهیه

مقلوبه بادمجان

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۷۵
دقیقه
۱
ورقه‌هاي بادمجان را نمك بپاشيد و ۳۰ دقيقه كنار بگذاريد تا تلخ​ی آن گرفته شود، سپس آنها را شسته و خشك كنيد. يك‌ چهارم پيمانه روغن مايع را روي شعله متوسط داغ كرده و هر طرف بادمجان را ۸ دقيقه در آن سرخ كنيد، سپس روغن آنها را گرفته و كناربگذاريد.
۲
پنج قاشق غذاخوري روغن را در يك قابلمه روي شعله متوسط داغ كرده و پياز را ۵ دقيقه در آن تفت دهيد. شعله را كم كرده و گوشت و ادويه‌ را اضافه كرده و ۱۰ دقيقه ديگر تفت دهيد. هرگاه احساس كرديد شعله كم است و ممكن است گوشت آب بيندازد، شعله را كمي زياد كنيد.
۳
دو پيمانه آب‌جوش را اضافه كنيد، در قابلمه را ببنديد و گوشت را با شعله كم ۲ تا ۳ ساعت بپزيد تا نرم شود. اگر روي آب كف گوشت جمع شد، با كفگير آن را بگيريد. در پايان زمان پخت بايد يك‌دوم پيمانه آب باقي‌مانده باشد. نمك و فلفل غذا را اندازه كنيد.
۴
برنج را به روش معمول آبكش كنيد، سپس كف و دور يك قابلمه متوسط را چرب كرده و گوجه‌فرنگي را ته آن بچينيد. به ترتيب پلو، مايه‌گوشت و بادمجان را لايه‌لايه بچينيد تا مواد تمام شود. یک چهارم پیمانه آب روی پلو ریخته و در قابلمه را ببنديد. حداقل ۳۰ دقيقه روي حرارت متوسط آن را بپزيد تا برنج دم بكشد
عکس و تصاویر ارسالی از مقلوبه بادمجان
نظرات دستور پخت

مقلوبه بادمجان