عکس کیک موز ونسکافه
دوستان این کیک خیلی خیلی لطیفه وبافت خیلی نرم وسبک وپنبه ایی داره درست عین کیک شیفون.طعمش هم که فوق العادست ترکیبی از طعم موز ونسکافه وبا پف عالی.
...
مواد لازم

کیک موز ونسکافه

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۴ عدد
شکر
۱ پیمانه
آرد
یک ویک سوم پیمانه
روغن
۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۲ قاشق مربا خوری
موز پوره شده
۳/۴ پیمانه
نسکافه
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کیک موز ونسکافه

کیک نسکافه کیک شیفون کیک پنبه ای عصرانه کیک موز
طرز تهیه

کیک موز ونسکافه

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
قبل از هر چیزی تموم مواد از نیم ساعت قبل هم دمای محیط شن سفیده وزرده تخم مرغ رو جدا میکنیم.
۲
سفیده رو با دور متوسط هم زن میزنیم تا کف کند و بعد یک سوم شکر حین هم زدن کم کم اضافه میکنیم و آنقدر میزنیم تا پفکی وحجیم شه.طوری که ظرف رو برمیگردونیم نریزه.بعد هم میزاریم تو یخچال.
۳
حالا زرده رو با باقیمانده شکر ووانیل حدود پنج دقیقه با دور متوسط همزن میزنیم تا کرم رنگ وکشدار بشه.
۴
تو این مرحله روغن وموز له شده (میتونید رنده یا پوره کنید) ونسکافه که تو مقداری آب جوش حل کردیم به موادمون اضافه میکنیم و حدود یک دقیقه میزنیم.
۵
حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر که از قبل مخلوط وسه بار الک شده طی سه مرحله به موادمون اضافه میکنیم وبا لیسک خیلی آروم ودورانی هم میزنیم.
۶
حالا سفیده رو تو دو مرحله به موادمون اضافه میکنیم وخیلی آروم وکم هم میزنیم.نیاز به هم زدن زیاد نیس چون پف کیک می خوابه.همینکه با بقیه مواد مخلوط شد کافیه.
۷
حالا مواد میریزیم تو قالب که از قبل با ارده چرب کردیم وچندبار آروم میکوبیم به سطح کار تا حبابای داخلش خارج‌ شه ومیزاریم تو فر که از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰c به مدت ۴۵تا۶۰ دقیقه.
سایر نکات

کیک موز ونسکافه

منظور از پیمانه همون لیوان دسته دارفرانسویه.
پف این کیک زیاده،قالب کوچک استفاده نکنید.قالبتون اندازه ایی باشه که دوسومش خالی باشه برای پف کیک.
سعی کنید برای کیکای نسکافه ایی از نسکافه ایی که توی قهوه فروشیا یا لوازم قنادی ها میفروشن استفاده کنید که طعم نسکافه خیلی خوب قالب باشه و حس شه.نسکافه ایی که توی سوپری یا فروشگاهها با بسته بندی میفروشن خیلی مناسب کیک نیس چون طعم نسکافه قالب نمیشه وخیلی خوشمزه نمیشه کیکتون.
نظرات دستور پخت

کیک موز ونسکافه