عکس حلوای سمولینا با بستنی
این دسر فوق العاده خوشمزه # مناسب برای پذیرایی ، نذری ها
...
مواد لازم

حلوای سمولینا با بستنی

۵
مواد اصلی
شیر
۱ لیوان
آب
۱ لیوان
آرد سمولینا
۱ لیوان
کره
۵۰ گرم
روغن مایع
۱ قاشق غذا خوری
بستنی وانیلی
به مقدار لازم
پودر پسته و پودر گردو(برای تزئین)
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

حلوای سمولینا با بستنی

دسر حلوا عصرانه میان وعده
طرز تهیه

حلوای سمولینا با بستنی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا شربت حلوا را درست می کنیم .برای این کار آب ، شیر و شکر را داخل قابلمه ریخته وتا حل شدن کامل شکر آن را با حرارت ملایم می جوشانیم. بعد از این که شکر حل شد زیر اجاق را خاموش کرده وقابلمه را کنار می گذاریم .
۲
داخل یک ماهیتابه کره و روغن را میریزیم وروی شعله با حرارت کم قرار میدهیم ، بعد از آب شدن کره ، آرد سمولینا را اضافه می کنیم وهم میزنیم تا کمی رنگ آن تغییر کند آن را تفت میدهیم .
۳
بعد از تفت دادن آرد ، شربت را به حلوا اضافه کرده و زیر شعله گاز را خاموش می کنیم و درب آن را میگذاریم و ۲ إلی ۳ دقیقه صبر می کنیم .
۴
درب ماهیتابه را بر میداریم وزیر شعله را با حرارت خیلی کم روشن می کنیم وحلوا را تا زمانی که کمی رنگ تیره به خود بگیرد تفت میدهیم .
۵
بعد از تیره شدن حلوا شعله گاز را خاموش ودرب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه استراحت کند .
۶
داخل کاسه شیشه ای کوچک ابتدا پلاستیک فریزری پهن می کنیم وبا قاشق حلوا را اضافه میکنیم ،قسمت وسط ظرف را حالت گودی مقداری حلوا جدا وبه جای آن با بستنی وانیلی پر می کنیم وسپس باقیمانده حلوا را روی بستنی صاف می کنیم .
۷
کاسه ها را به مدت ۱۵دقیقه داخل فریزر یخچال قرار می دهیم وبعد این مدت حلوا را داخل ظرف اصلی انتقال می دهیم وپلاستیک فریزی را جدا می کنیم ، و روی حلوا را با پودر پسته ومغز گردو تزیین می کنیم .
۸
بسیار خوشمزه وشیک مناسب برای پذیرایی
سایر نکات

حلوای سمولینا با بستنی

* دوستان برای لایه وسطی بین حلوا اگر بستنی در دسترس نداشتید میتونید از فرنی غلیظ ، یا انواع کرم ها دوست داشتین استفاده کنید .
عکس و تصاویر ارسالی از حلوای سمولینا با بستنی
نظرات دستور پخت

حلوای سمولینا با بستنی