مواد لازم

رولت گوشت و بادمجان

۳
مواد اصلی
نمک و فلفل
به مقدار لازم
پنیر ورقه ای
به مقدار لازم
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی
۳ عدد
سیر
۳ حبه
پیاز
۱ عدد
گوشت چرخ کرده
۲۰۰ گرم
بادمجان
۳ عدد
کلمات کلیدی

رولت گوشت و بادمجان

طرز تهیه

رولت گوشت و بادمجان

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
پیاز و سیر را رنده کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند
۲
۱ عدد گوجه فرنگی خرد شده را به مایه گوشتی اضافه کنید و تفت دهید تا آب غذا کشیده شود سپس رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل را اضافه نمایید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.
۳
بادمجان ها را بشویید و پوست بکنید و باریک برش بزنید ، روی بادمجان ها نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه داخل یخچال استراحت دهید تا آب اضافی بادمجان ها خارج شود سپس آبکشی کنید و آب اضافی بادمجان ها را با دست بفشارید تا خارج شود ، بادمجان ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.
۴
داخل هر بادمجان مقداری مایه گوشتی بریزید و بادمجان ها را رول کنید ، تکه ای پنیر ورقه ای رو هر بادمجان قرار دهید و با خلال چوبی در جای خود محکم کنید
۵
بادمجان ها را داخل سینی فر یا ظرف پیرکس بچینید و داخل فر قرار دهید تا زمانی که پنیرها آب شوند سپس رولت بادمجان را بهمراه سس گوجه فرنگی سرو کنید.
۶
برای تهیه سس گوجه فرنگی ۲ عدد گوجه فرنگی را ریز خرد کنید و نمک و فلفل بزنید و در مقداری روغن زیتون یا روغن مایع تفت دهید تا آب گوجه ها کشیده شود سپس به همان صورت داغ سس را روی رولت ها بریزید ، میتوانید رولت را با مقداری پنیر رنده شده و جعفری و … تزیین کنید.
سایر نکات

رولت گوشت و بادمجان

میتوانید در مرحله اول به جای سرخ كردن بادمجان آن را كبابی كنید البته نباید بادمجان زیاد كباب شود چون له میشود.
بهتر است از پنیر پارمزان و پیتزا به صورت مخلوط استفاده كنید.
نظرات دستور پخت

رولت گوشت و بادمجان