مواد لازم

شیرینی گل مینا

۳۰
مواد اصلی
رنده پوست لیمو ترش
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ
۱ عدد
آرد ذرت
۱ قاشق سوپ خوری
آرد
۳۰۰ گرم
پودر کاستارد
۴ قاشق سوپ خوری
پودر قند
۱۰۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده
۲۰۰ گرم
کلمات کلیدی

شیرینی گل مینا

طرز تهیه

شیرینی گل مینا

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
کره و پودر قند را با همزن برقی میزنیم سپس وانیل و پوست لیمو را هم افزوده تا کرم مانند شود و پف کند. سپس زرده تخم مرغ راافزوده و کمی دیگر هم میزنیم تا خوب با مواد مخلوط شود.
۲
سپس پودر کاستارد را هم اضافه میکنیم و با دور کند همزن میزنیم در حدی که مخلوط شود .در آخر مواد خشک را که با هم الک کرده ایم کم کم اضافه میکنیم و با دست مخلوط میکنیم تا جایی که خمیر به دست نچسبد.
۳
سپس مقداری از خمیررا بین دو کیسه نایلون گذاشته و با وردنه باز میکنیم و با کاتر دلخواه قالب میزنیم اگر کاتر گل مینای فشاری در دسترس بود که با آن قالب زده و شیرینی با شکل گل مینا تهیه کنید.
۴
برای خمیر رنگی هم مقداری از خمیر را با رنگ مجاز خوراکی رنگی کرده و با کاتر کوچکتر قالب بزنید وروی شیرینی بزرگتر قرار دهید و در سینی فر بچینید و با مروارید خوراکی تزیین کنید و در فر از قبل گرم شده با حرارت صدو هشتاد درجه و در طبقه وسط قرار دهید و بسته به حرارت فرتون بین ده تا پانزده دقیقه زمان دهید تا شیرینی ها پخته شوند .
۵
سپس از فر خارج کرده و بعد از چند دقیقه شیرینی ها را به آرامی از سینی جدا کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند سپس در ظرف مناسب چیده و سرو کنید
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی گل مینا

سایر نکات

شیرینی گل مینا

این خمیر چون پودر کاسترد دارد زود سفت میشود برای همین نباید زیاد ارد اضافه کرد
در صورتی که خمیر چسبنده بود ان را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد
به جای کره می توان از مارگارین استفاده کرد و شیرینی ماندگارتری داشت .
گلهای کوچک و بزرگ خیلی راحت به هم می چسبند و نیاز به کار اضافه ای نیست. همچنین شکلات چیپسی هم خیلی راحت به خمیر می چسبد . فقط دقت کنید تا شیرینی هنوز گرم است روی هم نچینید تا شکلات چیپسی ها خنک شوند وشیرینی ها به هم نچسبند.
برای وسط گلها از شکلات چیپسی ، مروارید خوراکی و انواع ترافل می توان استفاده کرد .
برای رنگ کردن خمیرمقدار کمی خمیر بردارید و نوک خلال دندان رنگ ژله ای به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید . خمیرهای رنگ شده را درکیسه بسته نگه دارید تا حین کار خشک نشوند.
نظرات دستور پخت

شیرینی گل مینا