مواد لازم

کیک یخچالی ساده

۶
مواد اصلی
شیر
۲ لیوان
شکر
۱ لیوان
آرد
۲ قاشق غذا خوری
کاکائو
۳ قاشق غذا خوری
وانیل
۱/۳ قاشق چای خوری
گلاب
۱ قاشق غذا خوری
بیسکویت پتی بور
۲ بسته
کره
۵۰ گرم
نشاسته
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کیک یخچالی ساده

کیک یخچالی کیک دسر شیرینی
طرز تهیه

کیک یخچالی ساده

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
شیر،نشاسته،شکر، آرد و کاکائو رو خوب باهم مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه بعد بزارید رو شعله گاز و هم بزنید تا بجوشه و سفتیش مثل فرنی بشه.
۲
بعد کره رو اضافه کنید هم بزنید و از رو گاز بردارید. کنار میزارید تا کمی از داغی بیفته.
۳
کف قالب مستطیل یه نایلون یا سلفون یا کاغذ روغنی پهن کنید.
۴
حالا به دو روش میتونید کار کنید:
۵
روش اول این که بیسکوییت های ساده و شکلاتی رو دونه دونه داخل مواد که گرم هست بزنید و یکی در میون کنار هم به صورت ایستاده داخل قالب بچینید و این کار رو ادامه بدید تا قالب پر بشه.
۶
روش دوم اینه که بیسکوییت های ساده و شکلاتی رو یکی در میون کنار هم به صورت ایستاده داخل قالب بچینید و مواد رو که گرم هست روش بریزید.فقط حواستون باشه بین همه بیسکوییت ها مواد بره و از لبه بیسکوییت ها بالا نزنه
۷
بعد از اینکه قالب با بیسکوییت ها پر شد کمی پودر نارگیل و بیسکوییت پودر شده روش بپاشید و قالب رو حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار بدید.
۸
هر چقدر بیشتر داخل یخچال بمونه بافتش نرم تر و بیشتر شبیه کیک میشه. ترجیحا روز قبل آماده کنید و ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار بدید.
۹
بعد از استراحت از قالب خارج کنید و با گاناش یا شکلات آب شده یا پودر پسته و نارگیل و ترافل و... تزیین کنید و نوش جان کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کیک یخچالی ساده

بیشتر
سایر نکات

کیک یخچالی ساده

این کیک بسیار مقرون به صرفه و خوشمزه است.برای خوشمزه تر شدن میتونید بین بیسکوییت ها حلقه های موز هم قرار بدید یا داخل مواد فرنی پودر نارگیل بریزید.میتونید بعد از خارج کردن از قالب برای روی کیک هم دوباره مواد فرنی را اماده کنید و روی کیک بریزید.میتونید داخل قالب فقط یک ردیف بیسکوییت یا چند ردیف روی هم بچینید.
نظرات دستور پخت

کیک یخچالی ساده