عکس کیک طبقاتی
این کیک خوشگل برای کسایی که دوست دارند کیک مرتفع داشته باشند، پیشنهاد میشه.
ایده ش رو از پیج یک خانوم باسلیقه ی مسلمان اندونزیایی برداشتم.اگه از این ایده خوشتون اومد و استفاده کردید،
برا سلامتیشون صلوات بفرستید. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

این مقدار مواد برای کیک شش تخم مرغی در قالب 23 هست. اما شما براساس تخم مرغ میتونید مواد رو تغییر بدید. مثلا به ازای هر تخم مرغ، ارد 55 گرم میشه و بقیه ی موادبه همین صورت.

#کیک#پونی#کیتی#صورتی#دخترانه#طبقاتی#دوطبقه#کیک_تولد
...
مواد لازم

کیک طبقاتی

۲۵
مواد اصلی
تخم مرغ
۶ عدد
آرد
۳۳۰ گرم
شکر
۲۷۰ گرم
روغن
۹۰ گرم
شیر یا آب
۷۲ گرم
بیکینگ پودر
۶ گرم
وانیل
۱چهارم‌ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک طبقاتی

طرز تهیه

کیک طبقاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا فر رو روشن کرده تا به دمای ۱۸۰درجه برسه. تخم مرغها باید به دمای محیط برسند، درصورتی که عجله دارید با آب ولرم بشورید یاداخل ظرف بشکنید و در محیط قرار دهید تا زودتر به دمای محیط برسند. کف قالب مورد نظر رو فقط کاغذ روغنی بیندازید و باید کاملا اندازه ی قالب باشه که لبه های کیک وقت بیرون آوردن شارپ بشه. اصلا نیازی به چرب کردن کف نیست.. فقط کاغذ روغنی.. و به هیچ عنوان دیواره ی قالب نباید چرب بشه.. آرد و بکینگ پودر رو هم قاطی کرده و سه بار الک کنید. اگر میخواهید کیک، طعم شکلاتی داشته باشه، ۱۰ تا ۱۵ گرم آرد برداشته و به جای آن پودر کاکائو بریزید.
۲
حالا شروع میکنیم. تخم مرغها را بدون جداکردن زرده و سفیده.. ابتدا با دور کند میزنیم تا از لختی دربیاد. بعد اسانس رو میزنیم و بعد شکر رو به صورت بارانی اضافه میکنیم. نباید شکر یکدفعه ریخته بشه.. با فاصله و کم کم.. تا خوب جذب تخم مرغ بشه، بعد با دور تند همزن، خوب هم میزنیم تا کرمی کشدار بشه و پف کنه، نباید بیش از حد تخم مرغها رو بزنیم، بعد شیر رو اضافه میکنیم و با دور کند ده ثانیه در حد مخلوط شدن هم میزنیم، بلافاصله بعد روغن رو اضافه کرده و هم میزنیم. سپس آرد و بکینگ پودر سه بار الک شده رو در سه مرحله اضافه کرده و خوب هم میزنیم.. با لیسک به آرامی، به صورت ورق زدن کتاب که فولد کردن بهش میگن و با همزن با دور کند همزن در حد ده ثانیه می زنیم.. نباید خیلی سریع و زیاد هم زده بشه، که پف مواد نخوابه
۳
حالا مواد رو باید بریزیم داخل قالب. مواد رو به صورت چرخشی که تمام قالب به خوبی پوشش داده بشه و اول دورتادور قالب رو از مواد پر میکنیم بعد وسط، در آخر پنج شش بار به زمین میکوبیم که حبابها، کمی خارج شوند وموادبه همه جای قالب بره و پر کنه. بعد داخل فر از قبل گرم شده میذاریم. در دمای ۱۸۰ درجه به مدت پنجاه دقیقه.. بسته به فر یا توستر و.. باید بهش سر بزنیم، سیخ چوبی به چند جای کیک فرو میکنیم، اگه مواد بهش نچسبید پخته، در غیر اینصورت باید صبر کنیم تا پخت کامل بشه
۴
بعد از پخت،فر رو خاموش کنید اما کیک رو بلافاصله خارج نکنید که پف اون نخابه، بعد از چند دیقه کیک رو بیرون اورده و روی توری خنک کننده بگذارید که هوا به زیرش هم برسه.. میتونید قالب رو وارونه قرار بدهید.. برای خارج کردن کیک، نباید خیلی داغ یا سرد بشه، در حدی که دست میزنید به بدنه دست نسوزه، بعد با چاقویی که سر تیزی نداره، آروم دور تا دور رو ازاد میکنیم، فشار چاقو باید به دیواره ی قالب باشه نه کیک.. تا کیک اسیب نبینه... بعد از خارج کردن در محیط قرار میدهیم تا کاملا خنک بشه.. بعد سلفون میکشیم و در یخجال میذاریم.. تا یک هفته در یخجال و تا یک ماه در فریزر قابل نگهداریه بدون افت کیفیت
۵
بعد از خنک شدن کیک ها، اونا رو به لایه های ۱.۵ تا ۲.۵ سانت برش میزنیم و بعد فیلینگ گذاری میکنیم.. سپس آستر کشی کرده و چهار پنج ساعت داخل یخجال میذاریم تا خوب استراحت کنه..
۶
بعد کیک رو بیرون آورده و یک ربع بعد اون رو برش میزنیم که به صورت یک مثلثی ازش خارج میشه.. این برش کاملا سلیقه اییه که بزرگ باشه یا کوچیک.. و ارتفاع کیک هم سلیقه اییه.. میتونیم تا آخر برش بدیدم و یا اینکه تا قبل از یک لایه ی اخر برش بزنیم مانند کیکی که من درست کردم. در مراحل کار هم توضیح میدم که در تصویر کاملا مشخص باشه.. این تکه کیک که برش زدیم رو روی کیک میذاریم و بعد با سیخ چوبی بلند از سه جا به کیک میزنیم که لیز نخوره بعد قسمتهای بیرون زده روخامه میزنیم و آستر کشی میکنیم.
۷
کمی به کیک استراحت میدهیم و بعد خامه کشی نهایی رو شروع میکنیم. برای لبه های کیک میتونید از ماسوره ریز شکوفه استفاده کنید.. و رنگ خامه رو میتونید متفاوت بزنید.. تمام زاویه ها رو ماسوره میزنیم.. بعد تزیینات مورد نظر رو روی کیک میزنیم.. میتونید از چاپ خوراکی یا غیر خوراکی گلاسه.. انواع ترافل و شکلات و... استفاده کنید..
تصاویر مراحل تهیه

کیک طبقاتی

سایر نکات

کیک طبقاتی

هر کیک با هر دستوری رو میتونید به این روش برش بزنید و روی هم سوار کنید و تزیین کنید..
من برای تزیین از چاپ غیر خوراکی رو برگه ی گلاسه استفاده کردم که پشت کار رو چسب نواری پنج سانتی زدم و بعد دوربری کردم وپشتش سیخ چوبی زدم و داخل کیک گذاشتم.. برای روی بدنه هم فقط چسب میزنیم که رطوبت خامه به کاغذ نفوذ نکنه وطرحش خراب نشه..
میتونید از تزیینات فوندانتی، شکلاتی هم برا تزیینات استفاده کنید..
و همچنین میتونید گاناش رنگی که نسبت شکلاتش بیشتره به شکل شُره از لبه ها برای تزیین بریزید و ماسوره نزنید..
عکس و تصاویر ارسالی از کیک طبقاتی
نظرات دستور پخت

کیک طبقاتی