مواد لازم

شیرینی سپهسالاری

۳۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۲ عدد
آرد
۳۸۰ گرم
روغن صاف قنادی
۱۸۰ گرم
پودر قند
۱۵۰ گرم
ماست‏
۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه فوری
۱ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۸ قاشق چای خوری
مواد رومال:
زرده تخم مرغ
۱-۲ عدد
شکر و پودرپسته
به مقدار لازم
زعفران آب کرده
۱ قاشق چای خوری
زعفران آب کرده
۱ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی سپهسالاری

طرز تهیه

شیرینی سپهسالاری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۵
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
آرد را با روغن صاف قنادی در ظرفی ریخته و با دست مخلوط کنید و ورز دهید تا خمیر منسجمی حاصل شود. حدود ۵ دقیقه زمان لازم است تا خمیر مطلوبی حاصل شود.
۲
در ظرفی تخم مرغ را با همزن دستی کمی بزنید تا از لختگی درآید، سپس بقیه مواد را اضافه کنید و در حد مخلوط و یکدست شدن مواد را با همزن دستی بزنید.
۳
به هیچ وجه از همزن برقی استفاده نکنید و زیاد مواد را مخلوط نکنید چون باعث خشک و سفت شدن شیرینی میشود.این مایع را به ترکیب آرد و روغن اضافه کنید و با کمک دست یا همزن مخلوط کنید تا مواد یکدست شود و گلوله نباشد.در نهایت مخلوط چسبناکی خواهید داشت که تا حدودی هم شل می باشد.
۴
مواد را داخل قیف بدون ماسوره ریخته ،در سینی فر کاغذ روغنی انداخته و از مواد به سایز دلخواه با فاصله دایره بزنید و اجازه دهید برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در محیط استراحت کند. سپس مهر مخصوص شیرینی را در کمی آب زده و روی شیرینی ها مهر بزنید.
۵
زرده تخم مرغ و زعفران را مخلوط کنید و به آرامی شیرینی ها را رومال کنید. کمی پودر پسته بپاشید سپس کمی شکر بپاشید و برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ قرار دهید. بعد از خنک شدن داخل ظرف دربسته نگهداری کنید. اگر این رسپی برای شما مفید بود لطفا صلواتی بفرستید.‌‌
سایر نکات

شیرینی سپهسالاری

پ.ن: میتوانید آرد و روغن را به جای ورز دادن، چرخ کنید.
پ.ن: میتوانید به جای روغن قنادی از کره استفاده کنید که در این صورت باید 50 گرم کمتر از مقدار روغن بردارید. یعنی 130 گرم کره کافی است.
پ.ن: میتوانید داخل مواد از کمی پودر هل ، زنجبیل یا دارچین استفاده کنید تا شیرینی معطر و خوشمزه تری داشته باشید.
پ.ن: در اصل روی این شیرینی باید شکر پاشیده شود ولی میتوانید آنرا حذف کنید یا از پودر پسته یا خلال پسته جهت ترکیب رنگی بهتر استفاده کنید.
پ.ن: این میزان از مواد 35 شیرینی کوچک به شما میدهد.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی سپهسالاری
نظرات دستور پخت

شیرینی سپهسالاری