مواد لازم

کیک انار

۸
مواد اصلی
کره
۱۲۵ گرم
تخم مرغ
۳ عدد
شکر
۱ پیمانه
آرد سفید
۳/۴ پیمانه
بادام پودرشده
۱/۲ پیمانه
خامه
۱/۳ پیمانه
انار دانه شده
۱ عدد
مواد لازم
خامه فرم گرفته
۱.۵ پیمانه
مغز پسته خردشده
۱/۲ پیمانه
دانه انار
۱ پیمانه
کلمات کلیدی

کیک انار

طرز تهیه

کیک انار

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
کره و تخم‌مرغ را از یخچال بیرون آورید تا هم‌دمای محیط شوند. فر را با دمای ۱۶۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.قالب‌های مافین مستطیل شکل را چرب کرده و کنار بگذارید.
۲
در یک کاسه مناسب کره و شکر را بریزید و با هم زن برقی بزنید تا سبک شده و پف کند. تخم‌مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کرده و بعد از افزودن هر تخم‌مرغ مواد را خوب هم بزنید. بعد از تخم‌مرغ‌ها نوبت خامه است. آن را هم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.
۳
آرد و پودر بادام را با هم مخلوط کنید، سپس آن را به مواد اضافه کنید. مواد را به‌آرامی با لیسک در یک جهت هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.
۴
مایه را داخل قالب‌هایی که چرب کرده‌اید بریزید. نیمی از دانه‌های انار را هم روی مایه کیک قرار دهید. قالب را به مدت ۴۰-۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک‌ها بپزند.
۵
بعدازآن که کیک را از فر درآوردید، بگذارید تاکاملا خنک شود. خامه را داخل ماسوره  مخصوص بریزید، سپس کیک را با خامه بپوشانید. در انتها بقیه دانه های انار و تکه های پسته را روی کیک بریزید. کیک را برش بزنید و سرو کنید.
سایر نکات

کیک انار

به جای بادام پودر شده می توانید به همان میزان مقدار آرد سفید را بیشتر کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری گردوی خرد شده هم در این کیک بریزید.
نظرات دستور پخت

کیک انار