مواد لازم

کیک توت فرنگی رویایی

۶
مواد اصلی
کره نرم شده(225 گرم)
۱ پیمانه
پودر شکر
۲ پیمانه
تخم مرغ بزرگ
۴ عدد
آرد
۴ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق سوپ خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
شیر
۱ پیمانه
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
توت فرنگی
۴۰۰ گرم
مواد لازم
پنیر ماسکارپونه
۲۵۰ گرم
پودر شکر
۲/۳ پیمانه
خامه فرم گرفته
۲ پیمانه
پودر وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

کیک توت فرنگی رویایی

طرز تهیه

کیک توت فرنگی رویایی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. دو عدد قالب گرد ۲۲ یا ۲۴ سانتی‌متری را چرب کنید. زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا کنید. کره را با سرعت متوسط همزن آنقدر بزنید تا نرم شود، سپس شکر را اضافه کرده وهم بزنید. اول وانیل بعد زرده‌ها را دانه دانه اضافه کرده و بعد ازهردانه ،مواد را خوب هم بزنید
۲
آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید. ۳/۱ از مخلوط آرد را به کیک اضافه کرده و به‌آرامی مخلوط کنید، سپس نیمی از شیر را بریزید و هم بزنید. ۳/۱ دیگر از مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. بقیه شیر را هم بریزید. در آخر بقیه آرد را اضافه کنید و هم بزنید.
۳
سفیده‌ها را با همزن بزنید تا پف کنند.بعد به‌آرامی به مایه کیک اضافه کنید. مواد را با همزن دستی به صورت دورانی مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود. مایه کیک را داخل ۲ قالب بریزید. قالب‌ها را به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک‌ها آماده شوند، سپس ‌کیک‌ها را از داخل قالب‌ها بیرون بیاورید و بگذارید کاملا خنک شوند.
۴
پنیر ماسکارپونه و ۳/۱ پیمانه پودر شکر را با همزن برقی بزنید. در ظرف دیگری خامه فرم‌گرفته و پودر وانیل را با همزن بزنید. نیمی از مخلوط خامه را به مخلوط پنیر اضافه کنید. سرعت همزن را زیاد کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. بقیه شکر و مخلوط خامه را هم اضافه کنیدو بزنید تا پف کند.
۵
حالا ‌بین دو کیک را با توت فرنگی ایستاده و خامه پر کنید ‌‌. ‌روی کیک و دیواره‌های آن را با بقیه خامه بپوشانید. حالا در صورت تمایل با تکه‌های توت‌فرنگی تزئین و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

کیک توت فرنگی رویایی