عکس میگو پفکی با سس تارتار و قارچ سوخاری
touba
۲۷
۱.۲k

میگو پفکی با سس تارتار و قارچ سوخاری

۳ آبان ۹۶

سلام شبتون بخیر ، اینم پست جدید برای دوستان و همراهان همیشگی خودم. سپاس از همه عزیزان

میگو پفکی با خمیر بنیه و سس تار تار 🍤🍤

✅ قبل از هر چیز میگو ها رو خوب پاک کنید و کمرشو با چاقوی تیز برش دهید و رگ سیاه داخل کمر میگو رو بیرون بیارید و بعد بشویید.

✅ 👈 برای از بین بردن بوی میگو به میزان یک به دو نمک و نشاسته رو با مقداری اب حل کنید مثل یک سس رقیق و میگوهارو حدود بیست دقیقه داخل این مایع بزارید و بعد ابکشی کنید.
✅ 👈 برای مزه دار کردن میگوها، به مقداری اب پیاز نمک و فلفل و پودر سیر و بدلخواه پودر زتجبیل اضافه کنید و میگوها رو باهاش خوب مخلوط کنید و یکی دوساعتی داخل یخچال قرار دهید. ( داخل ظرف دردار باشه حتما)
✅ 👈 برای درست کردن خمیر بنیه حدود یک لیوان ارد رو با یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر و فلفل و کمی زعفران مخلوط کنید و بعد ماءالشعیر رو کم کم بهش اضافه کنید و با مفتول دستی مرتب هم بزنید تا به غلظت ماست برسه اگر مایع گلوله گلوله شد یکبار از صافی رد کنید. نمک بهش نزنید چون مانع پف کردن خمیر میشه بهتره که نمک به خود میگو زده بشه.
✅ مرحله اخر برای پخت میگو، داخل ظرف گود کوچک روغن رو داغ کنید و بعد میگوها رو دونه دونه داخل خمیر بنیه بزنید و داخل روغن سرخ کنید دقت کنید زیاد سرخ نشه چون باعث لاستیکی شدن میگوها میشه هر طرف تقریبا یک دقیقه کافیه با حرارت متوسط رو به بالا. بعد از پخت روی حوله کاغذی بزارید تا روغن اضافیش گرفته بشه.
حلقه های پیاز رو هم داخل مابقی خمیر بنیه بزنید و سرخ کنید. قارچ ها رو اول داخل خمیر بنیه و بعد داخلدکمی پودر سوخاری بزنید و در اخر سرخ کنید.
✅ 👈 برای درست کردن سس تارتار به حدود یک پیمانه سس مایونز یک تا دو عدد خیارشور ریز رنده شده و کمی دانه کیپرز و نمک و فلفل و کمی جعفری و ترخون خرد شده و نیز یک عدد پیازچه ریز شده و نمک و فلفل اضافه کنید و چنانچه دانه کیپرز نداشتید مثل من😉 از سیرترشی رنده شده استفاده کنید و یا اینکه حذفش کنید من سبزی تازه نداشتم و از جعفری و ترخون خشک استفاده کردم.

نوش جان
التماس دعا
...
نظرات