عکس کیک یخچالی شکلاتی
مامان کیارش
۱۶
۲۲۶

کیک یخچالی شکلاتی

۲۵ آبان ۹۶
عزیزان دوست نداشتم این عکسو الان بذارم اما چه میشه کرد لطفا برای همشهریای عزیز من دعا کنید وهر چیزی که میتونید اهدا کنید
#کرمانشاه تسلیت
مثل ....

سلام زلزله! دیشب که آمدی من ولیلا و حمید را در خواب بردی! نمیدانم دفتر مشقم را از زیر آوار پیدا میکنند یا نه! ولی تو به خانم معلم بگو که تکلیفم را نوشته بودم! راستی بقیه آدم ها چطور، تکلیفشان را انجام داده اند؟ دیشب حمید هم که قول داده بود کمتر شلوغی کند دیگر ساکت شد!!! ساکتِ ساکت، برای همیشه!
همه سنگ ها و کلوخ هایی که پدر بنام سقف بر سرمان انباشته بود، پیکرهای کوچک مان را در هم کوبید و ...حمید در زیر آوار، نگران ترس لیلا از تاریکی بود و میگفت نترس " خویشه گی خاسم " من هستم؛ ولی بعد از مدتی، دیگر نه حمید بود و نه لیلا و نه من!
میدانی زلزله، ما که رفتیم ولی روح کوچکمان دید که خیلی ها آمدند!!! همه آنهایی که هیچ گاه در روستایمان ندیده بودیم شان!! لودر هم آورند، با کلی کمپوت شیرین و بسته های غذا؛ ولی ما دیگه نبودیم، اگر هم بودیم که با دهان پر از خاک ... بگذریم...
لودر که میدانی چیست؟ همان ماشینی که در شهر ها برای ساخت خانه از آن استفاده میکنند و در روستاها، برای برداشتن آوار از سر مردم !!!
مصاحبه هم کردند که قرار است وام بدهند! و دستور داده اند خیلی خیلی خیلی سریع باشد!!!!!! همان وامی که به دلیل نبودن ضامن، برای پدر، برای دادن نصف آن نیز، هرگز موافقت نکردند!! کاش قبل از آمدن تو، وام را داده بودند تا پدر خانه بهتری برایمان بسازد؛ تا پدر مجبور نباشد هی با گل و سنگ سقف را بپوشاند؛ وای "باوگم"، چقدر سنگین کرده بودی، این آوار را!!!
نمیدانم زلزله شاید برای دادن وام پدر، به پادرمیانی تو احتیاج داشتند؟! میدانی زلزله! با آمدن تو، روستای ما را شناختند! میگویند کمک به زلزله زدگان ثواب دارد، درست؛ ولی مگر کمک به روستاییان برای زندگی بهتر ، ثواب ندارد؟ راستی چرا برخی آدم ها برای بیدار شدن و لرزیدن قلب شان به ۷/۳ ریشتر لرزه احتیاج دارند؟
میدانی زلزله به چه فکر میکنم به روستای بعدی، ثواب بعدی، درمانگاه بعدی و دستورات بعدی! و به زنده های لودر و همدلی ندیده! به پدرهای روستاهای دیگر که با تنگدستی، آوارهای بعدی را تکه، تکه، تکه بر سقف خراب خود میچینند؛ تا روزی مریم و لیلا و حمیدشان را از زیر آن بردارند! دلم برای لیلا و حمید و مریم های روستاهای بعدی میسوزد! میدانی زلزله ما که رفتیم ولی خدا کند روزی بنویسند:
🔴 "ز" مثل "زندگی" نه "ز" مثل "زلزله"
...
نظرات