عکس کیک شیفون کاکائویی
ام البنات
۳۹
۴۲۱

کیک شیفون کاکائویی

۲۴ تیر ۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

ماه ذیقعده پر از شور و صفا آمده است
گلی از گلشن آل مصطفی آمده است
سر زد از بیت ولا ماه روی معصومه (س)
در مدینه خواهر پاک رضا (ع) آمده است

ولادت باسعادت حضرت معصومه (علیهاالسلام) و روز دختر مبارک


و اما چله ی کلیمیه:
از اول ماه ذی القعده شروع میشه تا روز عرفه گفته شده اگه ختمی رو میخوایم انجام بدیم از اول ذی القعده تا روز عرفه یعنی 40روز انجامش بدیم خیلی خیلی حاجت میده.
این مدت اسمش چله کلیمیه هست ومدت زمانیه که حضرت موسی انجامش داد



1⃣ به چله كليميه در آيه ۱۴۲ سوره اعراف كه مربوط به ميعاد ۴۰ روزه حضرت موسي (ع) با خداوند است اشاره شده است :
و ما به موسى سى شب وعده گذارديم سپس آن را با ده شب (ديگر) تكميل نموديم به اين ترتيب ميعاد پروردگارش (با او) چهل شب تمام شد ...
2⃣ بزرگان اهل معنا به اين 40 روز عنايت داشته و به شاگردان سلوكي خود دستور ذكر و عبادت و دعا و مراقبه می دادند . ذكر اين 40 روز متناسب با حال و شرايط فرد است و ختم سوره و آيه و دعا و ذكر در اين مدت مطلوب است .

3⃣ بنا به فرمایش آیت الله جوادی آملی این 40 روز كه از اوّل ذيقعده تا دهم ذيحجّه است به « اربعين كليمي» معروف است و فرصت مناسبي براي تهذيب نفس و خود سازي و چله گيري و مانند آن است .
4⃣ در طول سال مي توان چله گرفت ، اما بهارش اين 40 شب است؛ آدم مواظب باشد كه غذاي بد وارد دهانش نشود؛ زبانش حرف بد نزند؛ گوشش حرف بد نشنود؛ چشمش نگاه بد نكند؛ آنوقت سایر كارها خوب است.
5⃣ چله گيري اين نيست كه انسان از جامعه ، كسب و كار یا تحصيل دست بكشد و منزوي شود و به خيال اربعين به جائي برسد ! چله گيري آن است كه انسان 40 روز مواظب قلب و مجاري ادراكي و تحريكي خود باشد. نه بر خلاف رضاي حق چيزي بينديشد، و نه بر خلاف رضاي حق انگيزه اي داشته باشد .
6⃣ این چله ، کلیمیه یا کلیمی گفته شده چرا که حضرت موسی پس از چنین چله ای نائل به گفتگوی با خداوند و ملقب به کلیم الله شد .

پس از همین امروز شروع کنیم
چله ی تغییر و حرکت به سمت خدا
التماس دعا
اللهم عجل لولیک الفرج
...
نظرات