عکس کیک سیب
پروانه
۱۵
۲۳۲

کیک سیب

۱۴ خرداد ۹۸
درود🙌
اگه شما هم مثل من عاشق طعم و عطر سیب و دارچین هستید، این کیک عاااالی رو بپزید که طعم بی نظیری داره و با کیک سیب بازاری اصلا قابل مقایسه نیست.

مواد لازم برای کیک سیب پرسی:
آرد: 200 گرم
پودر قند: 200 گرم
روغن جامد یا کره: 200 گرم
تخم مرغ: 4 عدد
شیر: 50 میلی لیتر
روغن مایع: 20میلی لیتر
شربت بار: 20 میلی لیتر
بیکینگ پودر: یک ق چایخوری
دارچین: یک ق چایخوری
سیب: 2 تا 3 عدد

طرز تهیه:
سیب ها رو رنده درشت کنید و یا با پوست کن به صورت نازک ورقه کنید و با دارچین مخلوط کرده کنار بگذارید. می تونید از یک یا دو قاشق شکر قهوه ای و یا سفید هم در این مخلوط استفاده کنید.
حالا کره یا (روغن جامد) و پودر قند رو با همزن بزنید تا تغییر رنگ بده. تخم مرغها رو دانه دانه اضافه و هم بزنید؛ وانیل رو در بین این کار اضافه کنید. (اگر از کره استفاده می کنید، در این مرحله روغن مایع را هم اضافه کنید. اگر از روغن جامد استفاده می کنید، نیاز به روغن مایع نیست.)
سپس آردی (که با بیکینگ پودر 3 بار الک کردید) به همراه شیر کم کم به مواد اضافه کرده و با دور کند همزن هم بزنید. قاشق قاشق از آرد و سپس شیر اضافه و هم بزنید. کار رو با آرد پایان بدید.
حالا با اسکوپ بستنی یا قاشق، داخل کپسولهای کاغذی مخصوص کیک سیب از مایه کیک بریزید و بعد مقداری از مخلوط سیب و دارچین رو مابینش بگذارید و دوباره روی اون رو با مایه کیک بپوشونید. حداقل 1/3 از بالای کپسولتون رو برای پف کیک خالی بگذارید.
کیک رو در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کردید به مدت 30 تا 40 دقیقه بپزید.
بعد از خنک شدن کیکها، می تونید روشون پودر قند الک کنید.

نکته۱: می تونید از کپسولهای کوچیک کاپ کیک هم استفاده کنید و یا اگه کاغذ هم ندارید، کف قالب مافین رو با روغن چرب کنید و بعد استفاده کنید.
نکته ۲: شربت داخل این کیک فقط برای تیره تر شدن رنگ کیک هست و می تونید حذفش کنید.
نکته۳: برای درست کردن شربت بار از ترکیب یک پیمانه شکر و نصف پیمانه آب استفاده کنید. بذاریدش روی گاز تا چند جوش بزنه و بعد از اینکه خنک شد اون رو داخل یخچال نگه دارید.

#کیک_سیب_پرسی #کیک_سیب
...
نظرات