عکس حلوا سارای......ممنون leili.a عزیزم
خاطره
۱۳۲
۱.۸k

حلوا سارای......ممنون leili.a عزیزم

۲۷ مهر ۹۸
امام حسین (ع) یا صدام حسین...پیرمرد عراقی تعریف می کرد:در جریان انتفاضه شیعیان عراق درسال 1991 میلادی، عده ای از ماها را در کربلا دستگیر کردند و به بیابانی بردند و بر روی تپه ای از ریگ پیاده کردند. کامل حسین داماد صدام و مأمور حمله به حرم حضرت امام حسین (ع) در آنجا بود، همه را روی ریگ ها نشاندند، کامل حسین جلو آمد و یک تفنگ از دست سربازی گرفت و در جلوی ما ایستاد و گفت:

شماها طرفدار امام حسین(ع) هستی یا طرفدار صدام حسین، کسی جواب نداد، بار دوم گفت هرکس طرفدار امام حسین (ع) است بلند شود و هر کس طرفدار صدام حسین است بنشیند، کسی بلند نشد، ناگاه یک جوان 16 ساله بلند شد و گفت: من طرفدار امام حسین (ع) هستم. کامل حسین گفت: برو آنجا بایست: او رفت در مقابل همه ایستاد، بار دیگر کامل حسین گفت: هرکس طرفدار امام حسین (ع) است بلند شود کسی جرأت نکرد بلند شود، کامل حسین سلاح را به طرف آن جوان 16 ساله گرفت و او را به شهادت رساند.

بار دیگر روکرد به ماها وگفت :طرفدار امام حسین (ع)هستی یا طرفدار صدام حسین، جوانی دیگر بلند شد و گفت: من طرفدار امام حسین(ع) هستم، کامل حسین او را نیز به شهادت رساند و بعد از آن ،هرچه گفت : کدام از شما ها طرفدار امام حسین (ع) هستی، کسی جواب نداد. لذا ماها را به شهر آوردند و آزاد کردند، شب در خواب حضرت امام حسین (ع) را دیدم که کنار ضریح مطهر ایستاده و جنازه آن جوان 16 ساله را آوردند، حضرت فرمودند کنار شهدا دفنش کنید. او را دفن کردند و سپس جنازه شهید دومی را آوردند، حضرت فرمود او را درضریح دفن کنید. برای من این سؤال پیش آمد که چرا امام حسین (ع) میان این دو شهید تفاوت قائل شدند، لذا از آن حضرت علتش را پرسیدم. حضرت فرمودند: جوان اولی نمی دانست سرنوشتش چه می شود ولی در عین حال بلند شد و طرفداریش را از ما اعلام کرد. لذا جزء شهدا دفن شد ولی جوان دومی با این که دید آن یکی به شهادت رسید ه ولی باز هم بلند شد و طرفداریش از ما را اعلام کرد گفتم :در ضریح دفنش نمایند.

منبع: خواندنیهای تاریخ نوشته علی سپهری اردکانی
🌺🌹

ودر زیارت عاشورا میخوانیم ...

وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي...
و روزی ام کن كه در ركاب امام مهدی، خون خواه باشم.../زیارت عاشورا

ازجمله دعاها و درخواستی هایی که ما از خداوند در زیارت عاشورا داریم این هست که همراه امام زمان، خون خواه امام حسین و اهل بیت علیهم السلام باشیم. از این عبارت چند نکته ی مهم بدست می آید:
١. وعده ی خداوند در ظهور حجتش، قطعی است.

۲. رزق و روزی فقط امورات مادی مثل آب و نان نیست بلکه منتقم شدن در کنار امام زمان، رزق بزرگ است.

۳. انتقام و خون خواهی فقط نسبت به ظالمین و قاتلینِ گذشته نیست بلکه امروزه آن عده ای که خلق و خوی یزیدی دارند و در دنیا دارند ظلم می کنند با امام زمان طرف هستند.

۴. اگر ما هم می خواهیم خون خواه باشیم، باید جز اولیاء دم قرار بگیریم. لذا این عبارت، نشان می دهد که تا آمدن امام زمان، باید قرابت و اتصال به اهل بیت پیدا کنیم.

اللّهمَ عَجّل لولیکَ الفَرج وَ اجْعَلنا مِن انصاره..


اربعین حسینی تسلیت باد..
...
نظرات