عکس خورش فسنجان اسفناج
خاطره
۸۸
۲.۸k

خورش فسنجان اسفناج

۲۸ مهر ۹۹
حاج آقا قرائتی نقل میکنند ::: در يكى از برنامه هاى تلويزيونى كه موضوع بحثم نگاه بود، در حين بحث مَثَلى زدم كه در طول هفته تلفن بارانم كردند؛ براى بيان اين مطلب كه نگاه به زن نامحرم اگر عميق و ادامه دار باشد، حرام است و اگر گذرا و سطحى باشد، اشكالى ندارد و اينكه زيرنظر گرفتن يك زن و نگاه كردن به او حرام است، امّا نگاه گذرا و سطحى به جمعى از زنان، اشكال ندارد، اين گونه مثال زدم كه در خيابان يك ماشين هندوانه مى بينيد، گاهى به مجموعه هندوانه‌ها نگاه مى كنيد و گاهى يك هندوانه را زيرنظر مى گيريد.

در طول هفته تلفن هاى زيادى زدند كه مگر خانم ها هندوانه هستند؟ در برنامه بعد سخنم را اصلاح كردم و جمع خانم‌ها را به گلستان گلى تشبيه كردم و در پايان گفتم: در مَثَل، مناقشه نيست. روضه (حضرت ابوالفضل) عليه السلام زمستان ۵۷ بود و هوا بسيار سرد و نفت بسيار كم بود. شب عاشورا به مجلسى رفتم و خواستم روضه حضرت ابوالفضل را بخوانم، با اينكه معمولا روضه نمى خوانم روضه را اينگونه بيان كردم و گفتم:

💥شما سالهاست كه روضه ابوالفضل را شنيده ايد، ابوالفضل دستهايش را زير آب برد و خواست آب بنوشد، ديد ديگران عطش بيشترى دارند، آب نخورد و به ديگران داد. شما هم كه آمدى روضه ابوالفضل، اگر نفت دارى و همسايه‌ها از سرما مى لرزند، نفت را در بخارى همسايه بريز. مردم متحيّر بودند با اين روضه من بخندند يا گريه كنند!!!

گفتم بابا در مثل مناقشه نیست..

📚کتاب خاطرات حاج آقا قرائتی


خانما پست ارسالی دستور پخت داره..احتمالا بگین ای خواهر گردو پیدا کنیم با پنیر میخوریمش یه ذرم اضافه اومد باهاش فسنجون ساده درست میکنیم..چه کاریه وچه دستوریه فسنجان با اسفناج🙄

ولی خوب اگه دنبال تنوع غذایی بودین این دستورم امتحان کنین...عالیه...


خورش فسنجان اسفناج
https://sarashpazpapion.com/recipe/10dc52f255badb78f098131646664555
...
نظرات