عکس Snow Planet
دسر یلدا
chef arezoo
۲۲
۴.۱k

Snow Planet دسر یلدا

۱۵ آذر ۹۹
سلام دوستان تاحالا به این فکر کردین که سیاره ما درگذشته چه شکلی بوده اگه دوست دارین راجع به زمین مطالعه کوچکی کنید این متنو بخونید.

در حدود  ۷۱۷ میلیون سال قبل، یک عصر یخی بر سیاره زمین حکمفرما شد. این رویداد که به اصطلاح «زمین گوی برفی» نامگذاری شده است، انتظار می رود طولانی ترین و شدیدترین عصر یخی باشد که زمین تاکنون تجربه کرده است.
کل سیاره به مدت پنجاه میلیون سال بطور کامل از برف پوشیده‌ شده بود. در بین این رویداد یخبندان بزرگ و رویداد یخبندان کوتاه بعدی در زمین، یک دوره پانزده میلیون ساله برقرار بوده است. در این بازه زمانی کوتاه بود که جلبک‌های پلانکتون دریایی با افزایش سریع مواجه شدند. دانشمندان از این دوره با عنوان «ظهور جلبک‌ها» یاد می‌کنند. اما در این پنجره زمانی کوچک چه اتفاقاتی روی داد که ماحصل آن ایجاد یک تغییر اکولوژیکی عظیم در زمین بود؟

«جوچن براکس» محقق ارشد اظهار داشت: «زمین به مدت پنجاه میلیون سال در دوره یخبندان به سر برد. یخچال های غول پیکر کل دامنه های کوهی را با زمین هم سطح کرد تا مواد مغذی آزاد شوند. زمانی که برف در طی یک رویداد گرمایش جهانی عظیم ذوب شد، رودخانه ها این مواد مغذی را وارد اقیانوس ها کردند.» زمانی که اقیانوس ها با خیل عظیمی از مواد مغذی مواجه شدند، شرایط ایده آلی برای رشد و شکوفایی جلبک ها مهیا گشت.😍ادامه میتونید تونت سرچ کنید.
من یه ترسیم کوچیک از زمین کردم که میلیونها سال قبل چه شکلی بوده یه زمین سفیدعاری از هرگونه آلودگی گناه فساد جنگ هرچیز بدی که الان تودنیای ماوجود داره.واما رنگ سبزش اینه که کم کم زمین گرم میشه گلها وگیاهان پدیدار میشن.
مغزی داخل دسر ترکیب فروتفیل میوه پوره شاهتوت ژله تمشک هستش که همسرم واقعا خوشش اومد بینظیره این دسر ساده و دلنشین حلقه وسط هم باخمیر تارت درست کردم
#دسر_برفی#یلدا#گلدوزی
...
نظرات