عکس پیراشکی گوشت و قارچ
مریم سلیمی
۱۴
۳۴۲

پیراشکی گوشت و قارچ

۱۱ اردیبهشت ۰۳
سلام به روی ماهتون
برای خمیر پیراشکی ، نصف خمیرِ افسانه که چند پست قبل منتشر کردم آماده کردم و روی ظرف رو اول با سلفون و بعد با پارچه پوشوندم و تو دمای اتاق استراحت دادم ( نود دقیقه ) .
تو این فاصله مواد گوشتی رو اماده کردم .
ترکیب قارچ ورقه شده ، فلفل دلمه ای خرد شده ، پیاز رنده شده و گوشت چرخ‌کرده ، کمی رب ، فلفل و زردچوبه و آویشن و نمک (مثل مواد ماکارانی ولی کم چرب تر و کم رب تر)
از خمیر گلوله هایی به اندازه دلخواه برداشتم ، خمیر رو پهن کردم از مواد گوشتی بین خمیر گذاشتم و جمعش کردم و توی سینی فر قرار دادم.
وقتی همه ی پیراشکی ها به همین شکل آماده شد با زرده ی تخم مرغ و نوک قاشق زردچوبه و نوک قاشق شکر و نصف قاشق روغن رومال درست کردم و با براش روی نون ها زدم و سیاه دانه پاشیدم و توی فر دمای ۱۶۰ درجه تا وقتی روی پیراشکی طلایی بشه پختم.(فر من برقیه دما برای انواع فرها فرق داره)
برای ستاره های روی پیراشکی خمیر را بین دو نایلون آرد پاشی شده پهن کنید ، کاتر دلخواه رو تو آرد بزنید و خمیر رو باهاش کات بزنید ، پشت قسمتِ کات خورده رو با مقدار کمی آب خیس کنید روی پیراشکی قرار بدید(قبل از رومال زدن).
پیراشکی رو با هر موادی که دوست دارید می تونید تهیه کنید لزومی نداره برای تهیش حتما از گوشت استفاده بشه ، با مرغ یا انواع سبزیجات هم میشه پیراشکی درست کرد.
من ماه رمضون توی خمیر رو با خرمای هسته گرفته که توی کمی کره تفت دادم ، مغز گردو خرد شده و دارچین و زنجبیل پر میکنم و با چای سرِ سفره ی افطار می برم.
ممنون که هستید .
...
نظرات