عکس رولت میوه ای با سس انبه
کافه عصرونه
۳۲
۹۶۰

رولت میوه ای با سس انبه

۲۷ مرداد ۹۵
رولت

مواد لازم:

تخم مرغ 4 عدد
شکر 1/2 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته به مقدار لازم
میوه به دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه رولت خامه ای:

سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید.سفیده را با 2 قاشق شکر مخلوط کنید و با همزن بزنید طوریکه وقتی ظرف را برمیگردانید از ظرف نریزد.

زرده را با بقیه شکر و 1 قاشق آب خوب هم بزنید، سپس آرد و بکینگ پودر الک شده را در 2 نوبت افزوده و با قاشق آرام مخلوط کنید سپس سفیده ها را به مواد اضافه کنید و با قاشق به آهستگی مخلوط کنید.

مواد را در سینی فر با اندازه 23 در 33 که کاغذ روغنی پهن کرده ایم ریخته و در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 12 الی 15 دقیقه قرار دهید.

بعد از پخت چند دقیقه ای صبر کرده و سپس آرام کاغذ را از رولت جدا کرده و نان رولت را به کمک دست آرام رول کنید . کاغذ روغنی را دور رولت بپیچید طوریکه هوا رد و بدل نشود و کاملا پوشیده باشد و در یخچال قرار دهید تا سرد شود، بعد از سرد شدن نان را آرام باز کرده و خامه فرم گرفته را روی آن مالیده، میوه های خرد شده را نیز روی خامه قرار داده و دوباره رول کنید و در یخچال قراردهید و بعد از دو یا سه ساعت آن را از یخچال خارج کرده و برش بزنید.برای تزیین روی رولت از پودر قند یا پودر پسته یا پودر کاکائو میتوانید استفاده کنید و بهتر است از خامه برای روی رولت استفاده نکنید چون خامه میان رولت کافی است.

نکته:

برای اینکه نان رولت هنگام رول کردن خرد نشود , هنگامیکه آن را از فر خارج کردید یک سینی هم اندازه روی آن قرار دهید تا همزمان با خنک شدن عرق کند و نرم بماند.این کار موجب می شود نان شما خشک نشود و برای رول کردن آن دچار مشکل نشوید.
...
نظرات