عکس کیک پرتقال باسس
fatirozshop
۲۵
۴۵۷

کیک پرتقال باسس

۸ دی ۹۵
کیک پرتقالی





عادت بد، دشمنی است که با قدرت بر صاحبش حکومت می کند. امام علی (ع) (غررالحکم)

این کیک اون قدر بافت نرم و عالی داره که توی دهن آب میشه ، عین کیک نارنگی هستش ، فوق خوشمزه . پس حتما تا وقتی که پرتقال هستش بجنبین و این کیک بسیار بسیار خوشمزه رودرست کنین
تخم مرغ 2 عدد
آب پرتقال 1/2 لیوان ( حدودا دو تا پرتقال رو آبش رو گرفتم )
شکر 1 لیوان
روغن مایع 1/3 لیوان
آرد سفید 1،5 لیوان
رنده پوست پرتقال 1 ق م ( قسمت سفید رو رنده نکنین تلخ میشه )
وانیل نوک قاشق
بیکینگ پودر 1 ق م

لیوان همون لیوان دسته دار فرانسه
نیم ساعت قبل همه مواد به دمای محیط رسیده باشه .
این دستور کیک پرتقال رو به روش کیک نارنگی ام پختم . یه کوچولو تغییر دادم مواد رو ،تخم مرغ و روغن مایع رو کمتر ریختم ، هیچ فرقی هم نکرد و عالی شد .
تخم مرغ و شکر و وانیل و رنده پوست پرتقال رو با همزن برقی 5دقیقه زدم تا کرم رنگ و کشدار بشه . خوب زدن با همزن اینجا خیلی مهمه .
بعد روغن مایع رو ریختم و کمی هم زدم و بعد آب پرتقال رو ریختم و یه کوچولو هم زدم . دیگه همزن رو کنار گذاشتم .
بیکینگ پودر و آرد رو الک کردم و داخل مواد ریختم و با لیسک یا قاشق مخلوط کردم ، اینجا هم میگم حالا باید دیگه زیاد هم نزنین در حد مخلوط شدن تا مف کیک نخوابه .
قالب من قالبی میان تهی با قطر 25 ، چون بافت این کیک ها نرمه و ممکنه بعد از پخت به قالب بچسبه . حتما از روغن جدا کننده کیک از قالب که قبلا بهتون گفته بودم با قلمو به کف و دیواره هاش بزنین و بعد مواد رو بریزین . حالا میتونین با کره چرب و آردپاشی کنین ولی این روغن جدا کننده معزه می کنه و دیگه استرس نداره و داخل فر 180 درجه به مدت 40 تا 45 دقیقه قرار داده . باز هم میگم دمای فرها متفاوته حتما خودتون چک کنین . و اینکه بگم که حتما کیک بعد از یه ربع که خنک شد از قالب بیرون بیارین .
#سس_پرتقالی: نصف لیوان آب پرتقال طبیعی رو با یه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذاخوری شکر و یه قاشق غذاخوری پودر ژله پرتقال مخلوط و روی حرارت قرار دادم تا کمی غلیظ بشه و بعد از روی حرارت برداشتم و کمی از حرارت افتاد روی کیک ریختم .


...
نظرات