عکس كيك شربتي يا كيك باقلوا
هدی پیرشاه
۳
۱۵۶

كيك شربتي يا كيك باقلوا

۲۳ خرداد ۹۶
#كيك_شربتي
با دستور شف طيبه
آرد سفید 2 لیوان، شکر 1 لیوان، ماست 1 لیوان، روغن 1 لیوان، تخم مرغ 4 عدد، هل ربع ق چ ، بیکینگ پودر 2 ق چ
برای شربت:
آب 1 لیوان، شکر 1 لیوان، گلاب ربع لیوان، زعفران 1 ق چ (باید هزینه کنید تا کیکتون خوشمزه بشه خوب!، هل ربع ق چ،
فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید
روغن ( جامد یا مایع هر دو جواب میده) و شکر را خوب بزنید تا کاملا مخلوط شود. سپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن خوب هم بزنید ( مقدار هم زدن در کیفیت کیک خیلی تاثیر داره) . هل را اضافه کنید
ماست را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید ( ببینید من چقدر دارم روی خوب هم زدن تاکید میکنم! یه نکته دیگه هم اینکه ماستتون نباید ترش باشه وگرنه میبره! و بعد کیکتون پودر میشه!)
آرد را با بیکینگ پودر الک کرده و به مواد اضافه کنید ( در این مرحله نباید زیاد هم بزنید. اما باید دقت داشته باشید که هیچ گلوله آردی در مخلوط باقی نمونه چون بعد از پخت ، زیر دندون میاد و مزه اش تلخ میشه)
درون سینی فر و یا قالب رولت کاغذ روغنی انداخته و آن را چرب کنید ( قالب با ابعاد حدودی سی در چهل سانتیمتر. اگر قالب بزرگتر باشه ضخامت کیک کمتر خواهد بود و اگر قالب کوچکتر باشه ضخامت یا ارتفاع کیک بیشتر میشه. پس ارتفاع کیک رو میتونید با تغییر سایز قالب تنظیم کنید )
مواد را توی قالب بریزید و به مدت 20 دقیقه یا تا زماني که رنگش طلایی بشه در فرقرار دهید
حالا باید شربت رو آماده کنید. لازم نیست که غلیظ باشه. آب و شکر و زعفران رو 10 دقیقه بذارید بجوشه و بعد هل رو اضافه کنید و در آخر هم گلاب.
اين قسمت خارج از دستور شف طيبه هست:👇
موادلازم جهت زرین کردن:
، زعفران دم کرده: 1 ق چ آرد: 1 ق چ ، ماست: 1ق س ، تخم مرغ کامل: 1 عدد
تمام مواد را با هم تركيب كرده و بعد از اينكه كيك را از فر بيرون آورديد از مواد زرينه با قلم موي مخصوص روي تمام سطح كيك ماليده و داخل فر قرار دهيد و فقط گريل را روشن كنيد تا رويش طلايي شود
فقط مراقب باشيد فقط طلايي شود .
...
نظرات