عکس ژله رنگارنگ
#ژله_رنگارنگ اولین دستور پختم در پاپیون هستش امیدوارم خوشتون بیاد💕
میشه گفت ژله رنگارنگ تقریبا مثل ژله رنگین کمان هستش اما با یه تغییر کوچولو خوشگل تر نیشه با شکل همیشگی متفاوت میشه
امیدوارم که ایده خوبی باشه براتون عزیزای دلم❤💙
...
مواد لازم

ژله رنگارنگ

۴
مواد اصلی
ژله انگور
۱ بسته
ژله انبه
۱ بسته
ژله طالبی
۱ بسته
ژله آلبالو
۱ بسته
بستنی وانیلی لیوانی
۴ عدد
آب جوش
۴ لیوان
کلمات کلیدی

ژله رنگارنگ

طرز تهیه

ژله رنگارنگ

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا هر بسته پودر ژله را با یک لیوان آبجوش به صورت بنماری حل می کنیم و بعد هر رنگ ژله را با یک عدد بستنی مخلوط می کنیم.
۲
بعد قالب مورد نظرمون رو خیلی کم چرب می کنیم و بعد خیلی کم شکر روی قالب می پاشیم و حدود یک ربع تا بیست دقیقه میزاریم فریزر. (این کار باعث میشه ژله راحت از قالب جدا شه و و در اخر که ژله اماده شد نیازی به آبجوش برای جدا کردن ژله از جالب نیست).
۳
قالب رو از فریزر که در اوردیم توی یک ظرف یا سطل بزرگتر از قالب مقداری برنج خام میریزیم و قالب رو به صورت کج داخل ظرف برنج میزاریم. این کار باعث میشه تا هر رنگ ژله حالت کج و شیب دار داشته باشه. (مراجعه به عکس مراحل).
۴
بعد از اینکه قالب رو داخل ظرف برنج به صورت کج گذاشتیم، خیلی کم به اندازه دو قاشق غذا خوری (البته بستگی به اندازه قالبتون داره) داخل قالب میریزیم..
۵
بعد داخل یخچال میزاریم طوری که ژله به طور کامل خودشو نگیره اما در حدی باشه که وقتی رنگ بعدی رو میریزیم رنگاش قاطی نشه. حالا یک رنگ دیگه رو (به اندازه مقداری که سری پیش داخل قالب ریختیم) میریزیم اما توجه داشته باشید که این دفعه قالب رو در خلاف جهتی که سری قبل کج کردیم کج میکنیم و دوباره میزاریم یخچال.
۶
به همین صورت قالب رو در ظرف برنج یکبار به جلو، عقب، چپ، راست و...... کج می کنیم و یه ذره یه ذره ژله رو داخل قالب میریزیم و میزاریم یخچال تا ببنده.
۷
این کار مرتبا تکرار میکنیم و در نهایت وقتی قالب پر شد داخل یخچال میزاریم. وقتی که ژله کاملا بست قالب رو از یخچال خارج میکنیم و با چاقو ژله رو از قالب جدا میکنیم، ظرف مورد نظر رو روی قالب میزاریم و قالب برمیگردونیم. یه کم قالب رو تکون میدیم تا ژله از قالب جدا شه.
۸
ژله خوشگل و خوشمزمون اماده شد.
تصاویر مراحل تهیه

ژله رنگارنگ

نظرات دستور پخت

ژله رنگارنگ