مواد لازم

کاچی دارچینی

۴
مواد اصلی
آرد گندم
۱/۲ پیمانه
گلاب
۱/۳ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
آب
۲ پیمانه
کره
۵۰ گرم
روغن مایع
۸ قاشق غذا خوری
دارچین
۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده
۲ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

کاچی دارچینی

طرز تهیه

کاچی دارچینی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا آرد را در قابلمه ریخته و روی شعله کم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود ، در این مرحله آرد را الک کرده و دوباره داخل قابلمه بریزید .
۲
در این مرحله کره را به آرد اضافه کرده و مخلوط کنید و روغن مایع را اضافه کرده مخلوط کنید ، مرتب هم بزنید تا به رنگ دلخواه برسید .
۳
در مرحله آخر شربت را در سه مرحله اضافه کرده با همزن فنری به سرعت هم بزنید ، وقتی غلظت کاچی مانند فرنی شد شعله را خاموش کنید .
۴
تهیه شربت : ابتدا شکر و آب را روی شعله کم قرار دهید وقتی شکر آب شد دارچین ، زعفران و گلاب را اضافه کرده و مخلوط کنید و شعله را خاموش کنید .
تصاویر مراحل تهیه

کاچی دارچینی

بیشتر
سایر نکات

کاچی دارچینی

این میزان مواد به شما 4 پیاله کاچی میدهد در صورتی که خواستید کاچی بیشتری داشته باشید به میزان مواد داده شده اضافه کنید .
حتما بعد از بو دادن آرد ، آرد را الک کنید در غیر اینصورت گلوله های ریز داخل کاچی بوجود می آید .
حتما شربت را در سه مرحله اضافه کنید اگر یکدفعه شربت را اضافه کنید گلوله های درشت داخل کاچی بوجود می آید ، برای تهیه حلوا هم این نکات را رعایت کنید فقط در حلوا نباید در سه مرحله شربت اضافه شود باید ملاقه ملاقه اضافه شود ولی اگر در کاچی ملاقه ملاقه اضافه کنید به خاطر میزان کم آرد نسبت به حلوا و شربت بیشتر کاچی گلوله میشود پس طریقه ی اضافه کردن شربت در حلوا و کاچی باهم فرق دارد . حتما بعد از اضافه کردن شربت به مواد با همزن فنری به سرعت هم بزنید اینکار از گلوله شدن آرد جلوگیری میکند و کاچی یکدستی خواهید داشت .
نظرات دستور پخت

کاچی دارچینی