مواد لازم

ترافل های شکلاتی

۳۵
مواد اصلی
شکلات نیمه تلخ ، خرد شده
۲۸۵ گرم
کره
۳ قاشق غذا خوری
خامه پرچرب
۱/۲ پیمانه
شیره ذرت
۱ قاشق غذا خوری
آب میوه (طعم شیرین)
۱/۴ پیمانه
پودر نارگیل آجیل خرد شده و نارگیل ریز شده برای روی ترافل ها
۱/۲ پیمانه
شکلات نیمه تلخ اضافه
۲۳۰ گرم
کلمات کلیدی

ترافل های شکلاتی

طرز تهیه

ترافل های شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
۲۸۵ گرم شکلات نیمه تلخ و کره راداخل کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. مایع به دست آمده را ۳۰ دقیقه داخل مایکروفر بگذارید. سپس آن را خارج کنید و شکلات را هم بزنید و این کار را یک بار دیگر تکرار کنید و آنرا کنار بگذارید.
۲
در یک قابلمه کوچک، شیره ذرت و خامه پرچرب را روی حرارت متوسط اجاق گاز با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا به جوش بیاید. از روی حرارت بردارید و روی مخلوط شکلات بریزید.
۳
اجازه دهید دو دقیقه بماند. با کمک کاردک پلاستیکی مواد را به خوبی هم بزنید تا کرم شکلاتی نرم و روانی به دست بیاید. در این مرحله آب میوه را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل کاسه شیشه ای بریزید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.
۴
با کمک قاشق های توپی بستنی، شکلات ها را قالبی به صورت توپ در بیاورید و روی کاغذ روغنی داخل سینی بچینید و ۳۰ دقیقه دیگر داخل یخچال قرار دهید.
۵
پودر نارگیل، خرده های آجیل، بادام خرد شده و هر ماده ای که برای روی شکلات دوست دارید را در بشقاب های جداگانه بریزید و کنار بگذارید.
۶
در این فاصله، ۲۳۰ گرم شکلات نیمه تلخ را داخل کاسه بریزید و آن را روی قابلمه آبی که روی حرارت متوسط می جوشد بگذارید تابه طور غیر مستقیم و با بخار ذوب شود. شکلات را به طور مرتب هم بزنید تا دمای آن به ۹۰ درجه فارنهایت برسد. به هیچ وجه اجازه ندهید حرارت شکلات بیشتر از ۹۴ درجه فارنهایت شود زیرا ترافل ها خراب خواهند شد.
۷
ترافل ها را از یخچال خارج کنید و با کمک دست آنها را به شکل توپ در بیاورید. در این مرحله بهتر است از دستکش استفاده کنید.
۸
قاشق توپی بستنی را داخل شکلات مایع فرو کنید. آن را برگردانید تا شکلات اضافه بریزد. یکی از ترافل ها را داخل آن بگذارید و بچرخانید تا همه جای ترافل شکلاتی شود. سپس آن را داخل ماده دلخواه – آجیل، بادام، پودر نارگیل و ... – بغلتانید تا همه سطح آن را بپوشانند.
۹
به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آن را داخل مواد نگهدارید و سپس روی کاغذ روغنی داخل سینی قرار دهید. پس از آماده کردن همه ترافل ها، آنها را یک ساعت دیگر داخل یخچال بگذارید تا به اصطلاح خودشان را بگیرند.
تصاویر مراحل تهیه

ترافل های شکلاتی

نظرات دستور پخت

ترافل های شکلاتی