مواد لازم

شیرینی تَرَک شکلاتی

۳۰
مواد اصلی
پودر قند
به مقدار لازم
اسانس وانیل
چند قطره
چیپس شکلات
۵۰ گرم
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۴ قاشق غذا خوری
کره
۳۰ گرم
تخم مرغ
۱ عدد
شکر
۱/۲ لیوان
آرد
۱/۲ لیوان
کلمات کلیدی

شیرینی تَرَک شکلاتی

طرز تهیه

شیرینی تَرَک شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۵
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، داخل کاسه ای آرد ، شکر ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر و مقدار کمی نمک را مخلوط کنید سپس این مواد را الک کنید.
۲
کره سرد و سفت را از یخچال خارج کنید و به تکه های کوچک خرد نمایید ، تکه های کره را به مخلوط ارد اضافه کنید و با کمک انگشتان دست مخلوط نمایید تا بافتی مانند خرده نان پیدا کند
۳
در این مرحله تخم مرغ ، اسانس وانیل و شکلات چیپسی را اضافه و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.
۴
تکه های کوچکی از خمیر بردارید و به شکل گرد کف دست تان حالت دهید سپس داخل پودر قند بزنید ، این توپ ها را ۱۰ دقیقه در فریزر یا یخچال قرار دهید تا سرد شوند ( بدلیل وجود کره ممکن است خمیر شیرینی در زمان تهیه شل شود که با قرار دادن در یخچال یا فریزر بافت شیرینی سفت و منسجم میشود ).
۵
توپ های خمیری را با فاصله در سینی فر که کاغذ روغنی قرار داده اید بچینید سپس سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید
۶
پس از پخت شیرینی ها پهن می شوند و روی شیرینی ها ترک میخورد ، سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی های خوب سرد شوند.
تصاویر مراحل تهیه

شیرینی تَرَک شکلاتی

بیشتر
سایر نکات

شیرینی تَرَک شکلاتی

پیشنهاد میشود به جای شکر سفید از شکر قهوه ای استفاده کنید ، میتوانید علاوه بر کاکائو 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری اضافه کنید و شیرینی شکلاتی با طعم موکا داشته باشید.
نظرات دستور پخت

شیرینی تَرَک شکلاتی