مواد لازم

کره بادام زمینی

۱
مواد اصلی
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
بادام بی نمک، با پوست
۱ فنجان
عسل
۱-۲ قاشق چای خوری
روغن بادام زمینی
۱-۲ قاشق سوپ خوری
کره بادام زمینی شکلاتی :
پودر شکر
۱.۵ فنجان
پودر کاکائو شیرین نشده
۱/۲ فنجان
بادام زمینی بی نمک، با پوست
۲ فنجان
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
روغن بادام زمینی
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

کره بادام زمینی

طرز تهیه

کره بادام زمینی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. بادام زمینی ها را در یک قالب کیک گرد یا مربع شکل یا سینی فر لبه دار بریزید.
۲
آنها را ۳ دقیقه بو بدهید. تابه را تکان بدهید یا بادام زمینی ها را هم بزنید سپس ۳ تا ۵ دقیقه دیگر تا زمانی که قهوه ای روشن شوند و بوی آجیل از آنها بلند شود بو بدهید. مواظب باشید. مغز آجیل خیلی سریع می سوزد.
۳
برای درست کردن کره ی بادام زمینی، بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی نرم و براق به دست بیاید بزنید. حالا به میزان دلخواه نمک و عسل اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند.
۴
ما معمولاً نصف قاشق چایخوری نمک و ۱ و نیم قاشق چایخوری عسل می ریزیم که کره ی بادام زمینی را کمی شیرین می کند. غلظت را چک کنید. ما دوست داریم ۲ قاشق چایخوری روغن اضافه کنیم. مطابق نیاز روغن اضافه کنید.
۵
اگر کره ی بادام زمینی را طوری درست می کنید که دانه های درشت زیر دندان بیاید، قبل از شروع کار ۱/۳ فنجان بادام زمینی بو داده را اندازه بگیرید و بعد داخل کاسه ی غذا ساز بریزید. ۸ تا ۱۰ مرتبه بزنید تا بادام زمینی ها خیلی کوچک خرد شوند.
۶
بادام زمینی خرد شده را در یک کاسه بریزید و برای بعد کنار بگذارید. سپس وقتی کره ی بادام زمینی را درست کردید بادام زمینی کنار گذاشته شده را به کره ی بادام زمینی اضافه کنید و هم بزنید.
۷
طرز تهیه کره بادام زمینی شکلاتی :
۸
بادام زمینی ها را طبق آنچه در بالا گفته شد بو بدهید. بادام زمینی های بو داده را داخل کاسه ی یک غذا ساز بریزید. ۱ دقیقه بزنید سپس لبه های کاسه را با یک کاردک پاک کنید. ۲ تا ۳ دقیقه دیگر تا زمانی که کره ی بادام زمینی شکلاتی نرم به دست بیاید بزنید.
۹
نمک، روغن، پودر کاکائو و شکر پودری را اضافه کنید سپس ۱ دقیقه دیگر تا مخلوط و براق شوند بزنید.
۱۰
کره ی بادام زمینی را در ظرف محافظ غذا بریزید. در آن را ببندید و تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید.
تصاویر مراحل تهیه

کره بادام زمینی

بیشتر
نظرات دستور پخت

کره بادام زمینی