مواد لازم

پسته پلو با فیله مرغ

۴
مواد اصلی
برنج
۳ پیمانه
فیله مرغ
۸ تکه
پسته تازه
۳ پیمانه
شوید تازه یا خشک
۲ پیمانه
پیاز متوسط
۲ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
زرشک
۳ قاشق سوپ خوری
زعفران آب کرده
۳ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

پسته پلو با فیله مرغ

طرز تهیه

پسته پلو با فیله مرغ

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
برنج را پاك كرده با آب ولرم به آرامي بشوييد. سعي كنيد برنج در موقع شستن خرد نشود. بعد آن را با سنگ نمك در كاسه اي ريخته، روي آن مقداري آب بريزيد و به مدت پنج- شش ساعت بگذاريد خيس بخورد. پسته ها را هم پوست كنده و از پوست دوم جدا كنيد تا دو لپه سبز رنگ پسته ديده شود.
۲
شويدها را بعد از پاك كردن و شستن خوب خرد كنيد و كنار بگذاريد. پيازها را هم ريز خرد كنيد. فيله هاي مرغ را در مقداري روغن بريزيد و در اواسط پخت، پياز خرد كرده را هم افزوده و پس از كمي تفت دادن بگذاريد تا تكه هاي مرغ بپزند. اگر دوست داريد كمي آب اضافه كنيد. البته براي مزه‌دار كردن مرغ ها كمي زعفران آب كرده و نمك و فلفل هم اضافه كنيد.
۳
برنج را به روش معمول در قابلمه آب جوش ريخته و بگذاريد سبك شود. بعد از آبكش كردن برنج ته قابلمه را ته ديگ مناسب و دلخواه (برگ كاهو، نان يا سيب زميني) بچينيد. برنج آبكش شده را روي ته ديگ ريخته و لايه لايه شويد و مغزپسته هاي بدون پوست را به آن اضافه كنيد. مقداري روغن روي برنج ريخته و آن را به مدت ۴۵دقيقه دم كنيد.
۴
بعد از پخت، برنج را در ديس كشيده و با مرغ تزئين كنيد. مقداري برنج را با زعفران خوش عطر و بو كرده و با آن روي غذايتان را تزئين كنيد. كمي زرشك را هم در روغن يا كره تفت دهيد و با آن اطراف برنج را زيباتر كنيد.
سایر نکات

پسته پلو با فیله مرغ

اگر مي خواهيد تكه هاي مرغ خوش طعم شده و بوي زهم آن گرفته شود یک سيب درختي را درشت خرد كرده، با مرغ بگذاريد تا بپزد. پخت سيب در كنار مرغ باعث لطيف تر شدن گوشت آن شده و بو و عطر خوبي هم به مرغ مي دهد. البته ازكرفس و هويج هم مي توانيد براي اين كار استفاده كنيد.
عکس و تصاویر ارسالی از پسته پلو با فیله مرغ
نظرات دستور پخت

پسته پلو با فیله مرغ