مواد لازم

شیرینی گردویی با تافی

۱۰
مواد اصلی
کره نرم شده
۱/۲ فنجان
شکر دانه ای
۲ قاشق سوپ خوری
عصاره وانیل
۱ قاشق چای خوری
گردو (خرد شده)
۱ فنجان
تافی (شیری شکلاتی،‌خردشده)
۱ فنجان
آرد
۱ فنجان
تخم مرغ
۱ عدد
شکر قنادی
۱ فنجان
کلمات کلیدی

شیرینی گردویی با تافی

طرز تهیه

شیرینی گردویی با تافی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
فر را از قبل با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سانتی گراد) داغ کنید کف یک سینی فر را با فویل آلومینیومی نچسب بپوشانید.
۲
در یک مخلوط کن کره و خامه را بزنید و خامه ای کنید. وانیل، گردو،‌تافی های خرد شده و آرد را به مخلوط کن اضافه کنید و با پایین ترین سرعت بزنید تا خوب ترکیب شوند. تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد.
۳
با یک ملاقه ی شیرینی پزی متوسط خمیر را ملاقه ملاقه روی سینی فر بکشید و بین هر ملاقه ۲.۵ سانتی متر فاصله بگذارید. نگران نباشید، شیرینی ها زیاد بزرگ نمی شوند
۴
۲۰ تا ۲۲ دقیقه تا زمانی بیرون شیرینی ها کمی طلایی شود در فر بپزید.
۵
سینی را از فر بیرون بیاورید سپس شیرینی ها را بلافاصله یکی یکی در کاسه ی پر از شکر قنادی فرو کنید. شیرینی ها در این مرحله شکننده هستند پس باید با ملایمت زیادی آنها را بلند کنید. به آرامی شیرینی ها را در شکر قنادی بغلتانید تا همه ی سطح آنها پوشیده از شکر شود سپس روی یک توری خنک کننده قرار دهید.
۶
توری را روی یک سینی فر قرار دهید تا شکر اضافه که از شیرینی ها می ریزد در آن جمع شود. به کار خود ادامه بدهید تا کل شیرینی ها از شکر پوشیده شوند. شکر باقیمانده را روی شیرینی ها بپاشید و بگذارید قبل از سرو کردن کاملاً خنک شوند.
عکس و تصاویر ارسالی از شیرینی گردویی با تافی
نظرات دستور پخت

شیرینی گردویی با تافی