مواد لازم

شیرینی هلویی

۱۲
مواد اصلی
ماست‏
۱ فنجان
آرد
به مقدار لازم
کره
۲.۵ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۱ عدد
شکر
۲ فنجان
وانیل
نوک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
مواد میانی :
شیر
۲ پیمانه
شکر
۱۶۰ گرم
آرد
۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت
۳ قاشق غذا خوری
وانیل
نوک قاشق چای خوری
مواد رومال:
شکر برگ نعنا و رنگ خوراکی زرد و قرمز
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

شیرینی هلویی

طرز تهیه

شیرینی هلویی

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
ابتدا خمیر رو درست میکنیم شکر و تخم مرغ و کره نرم شده و وانیل و ماست رو باهم مخلوط کنید و کمی با همزن بزنید و بعد آرد و بکینگ پودر رو که الک کردید کم کم به موادتون اضافه کنید .
۲
آرد باید به میزانی اضافه کنید که خمیر نچسبه به دستتون . و بعد خمیر رو کمی ورز بدید و روش رو بپوشونید و اجازه بدید ۲ ساعت در دمای محیط استراحت کنه و بعد از خمیر به اندازه گردو بردارید و کف دستتون گرد کنید و بعد کمی روش رو با کف دستتون فشار بدید تا صاف بشه و بعد داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختید و کمی چرب کردید قرار بدید .
۳
شیرینی ها باید هم اندازه باشن تا در نهایت کارمون زیباتر بشه . و بعد روی شیرنی هارو روعن مایع بمالید تا شیرینی ها بعد از پخت ترک نخورن . و بعد داخل فری که از قبل گرم کردید با درجه حرارت ۱۷۰ به مدت نیم ساعت قرار بدید تا زیرش طلایی بشه .
۴
وقتی شیرینی ها پخت زیر شیرینی هارو به ارومی با چاقو خالی کنید . و بعد داخلش رو با کرم پرکنید و دوتا از شیرنی هارو که داخلشون رو با کرم پر کردید روی هم قرار بدید تا بهم بچسبن و بعد داخل دوتا کاسه آب بریزید و داخل یکیش رنگ خوراکی قرمز بریزید و داخل ظرف دیگه رنگ زرد بریزید
۵
و بعد شیرینی هارو که داخلش رو کرم پر کردید و بهم چسبونید ابتدا نصفش رو داهل رنگ زرد بزنید و بعد نصف دیگش رو داخل رنگ قرمز بزنید و بعد داخل شکر بغلطونید و بعد با برگ نعنا تزیین کنید .
۶
طرز تهیه کرم:ابتدا شکر و آرد و شیر و نشاسته ذرت رو باهم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بذارید و هم بزنید تا غلیظ و کرم مانند بشه و بعد از روی حرارت بردارید و وانیل بهش اضافه کنید
نظرات دستور پخت

شیرینی هلویی