خودت کیک یزدی بپز، خیلی بهتر از بیرونی‌ها

۱۲ بهمن ۰۲
۱۱.۱k
کیک یزدی یکی از محبوب ترین شیرینی ایرانی است که به دلیل طعم و بافت نرم و لطیف خود، طرفداران زیادی دارد. این شیرینی ایرانی معمولاً به عنوان عصرانه یا میان وعده سرو می شود و می توان آن را با انواع مواد مختلف مانند کنجد، خلال بادام یا خلال پسته تزیین کرد.


مواد لازم برای تهیه کیک یزدی:

آرد: 300 گرم
تخم مرغ: 3 عدد
گلاب: 100 گرم (1/2 پیمانه)
آب یا شیر: 100 گرم (یا 1/2 پیمانه)
روغن مایع: 200 گرم (یک لیوان سرخالی)
شربت بار یا عسل رقیق شده: 1 قاشق چایخوری سرپر
بیکینگ پودر: 1 قاشق چایخوری سرپر
هل: 1 قاشق چایخوری
وانیل: کمی


طرز تهیه کیک یزدی:

ابتدا تخم مرغ ها را با شکر و وانیل به مدت 7 تا 8 دقیقه با دور تند هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود.سپس شیر و گلاب و هل را اضافه کنید و یک دقیقه مخلوط کنید.همزن را خاموش کنید و آرد و بیکینگ پودر را که از قبل سه بار الک کرده اید، در دو سه مرحله به مواد اضافه کنید و آرام هم بزنید. در آخر روغن مایع را اضافه کنید و مخلوط کنید.زیاد هم نزنید که کیک حالت خشکی پیدا کند.


نکات طلایی برای تهیه کیک یزدی:

تخم مرغ ها را حتماً با شکر به خوبی هم بزنید تا حجم آن دو برابر شود. این کار باعث می شود که کیک یزدی شما پف کند و قله ای شود.

مواد خشک را در دو سه مرحله به مواد خیس اضافه کنید و آرام هم بزنید. زیاد هم زدن باعث می شود که کیک شما بافت منسجمی نداشته باشد.

فر را حتماً از قبل داغ کنید. این کار باعث می شود که کیک شما سریع تر پخته شود و قله ای شود.

روی کیک ها را قبل از گذاشتن در فر با یک وسیله تیز چرب شده یک علامت بعلاوه بزنید. این کار باعث می شود که روی کیک ها ترک بخورد و زیباتر شوند.

اگر دوست داشتید روی کیک هایتان کنجد یا خلال بادام بریزید، قبل از گذاشتن در فر این کار را انجام دهید.

نوش‌جان
...