عکس بستنی سنتی زعفرانی (بستنی اکبر مشتی )
mahnazchef
۳۱
۴۵۲

بستنی سنتی زعفرانی (بستنی اکبر مشتی )

۱۹ تیر ۹۸
#بستنی_سنتی زعفرانی
#بستنی_اکبر_مشتی
#بستنی_شیرازی #فالوده
نکته: دلیل دیر آب شدن بستنی های قنادی یا بازاری استفاده از مواد فولکس (فلکس) است البته درکیک ها،شیرینی لطیفه،رولت ها هم مورد استفاده قرار میگیرد برای لطیف و نرم تر ماندن و ماندگاری بیشتر،
البته جز مواد مضر است و اصلن پیشنهاد به مصرف شو‌‌ در رسپی های خانگی نمیکنم (غذاها و شیرینی و میم خانگی سالم هستن)مهنازبانو
#icecream
#dondurma (دوندورما)به ترکی بستنی
مواد لازم:
نیم کیلو (500گرم) شیر پرچرب (یا شیر محلی)
250 گرم شکر
1قاشق چایخوری ثعلب
1/2لیوان گلاب کاشان
1قاشق سوپخوری زعفران غلیظ
پسته خرد شده یا خلال پسته به مقدار لازم
طرز تهیه : ابتدا شیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار داده تا بجوش بیاید، بعد جوش شکر و ثعلب ترکیب کرده را به شیر اضافه کنید و با همزن دستی همزده تا مجدد بجوش بیاد سپس حرارت را کم کرده حدود 5 دقیقه اجازه بدید بجوشد بعد از روی حرارت برداشته و گلاب و زعفران را اضافه کرده و ترکیب کرده ، کنار گذاشته تا خنک خنک شود بعد داخل ظرف فلزی یا اصتیل ریخته داخل فریزر قرار داده بعد 1 ساعت بیرون بیارید و همبزنید و مجدد داخل فریزر قرار دهید ، 4 بار همزدن را تکرار کنید و هربار با 30 دقیقه قرار داده در فریزر انجام دهید بعد همزدن 5_6 ساعت در فریزر قرار داده تا کاملا سفت شود.
نکته:فالوده ترکیب نشاسته گندم با آب به شکل خمیر که با دستگاه رشته زن به شکل رشته در میاریم . خانگی میتونید از چرخ گوشت دنده ریز استفاده کنید. بلافاصله بعد رشته شدن داخل آب سرد ریخته شود.
نکته: خامه صبحانه را داخل سینی پهن کرده خیلی نازک بزارید فریزر تا سفت شود بعد خرد کرده و در مرحله آخر ه بستنی اضافه کنید.
نکته: من اصلن بعد آماده شدن و خنک شدن بستنی رو هم نمیزنم میزارم فریزر بعد 6 ساعت آماده ی سرو میشه به همین راحتی 😂😉
منبع : مهنازبانو
...
نظرات