عکس  کیک گیلاس
shayli
۶۵
۴.۵k

کیک گیلاس

۱۷ مهر ۹۸
سلام دوستان گلم، از اینهمه لطف و محبتتون بینهایت ممنونم😘
پستو ورق بزنید تا کلیپ تهیه کیکو ببینید.
کیک گیلاس با سس گیلاس
مواد لازم برای کیک گیلاس
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد سفید قنادی ۳ پیمانه
گیلاس هسته گرفته ۱/۵ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع سه چهارم پیمانه
طرز تهیه:
ابتدا تمام مواد یخچالی رو از یخچال درمیاریم تا به دمای محیط برسن،هسته ی گیلاسها رو به هر روشی که راحتیم دربیاریم و گیلاسها را با چاقو از وسط نصف می کنیم،فر را با درجه ۱۸۰ روشن میکنیم.
آرد و بکینگ پودر را سه بار الک می کنیم،تخم مرغها ،وانیل و شکر را با همزن برقی آنقد میزنیم تا کرم رنگ شود سپس شیر و روغن مایع را اضافه کرده و دوباره با همزن میزنیم و سپس آرد را در چند مرحله اضافه میکنیم و با دور کند همزن خوب میزنیم،قالب را چرب کرده و کف آن کاغذ روغنی میذاریم قالب من ۲۵ سانت قطر و ده سانت ارتفاع داشت.
روی کاغذ روغنی و دیواره های قالب رو هم چرب میکنیم و مقداری از مواد کیکو توش میریزیم و گیلاسها رو در دو قاشق آرد میغلتونیم ونصفشونو روی مایع کیک میچینیم و دوباره مواد کیکو روش میریزیم دوباره گیلاس میچینیم و درآخر مایع کیکو میریزیم و قالبو دوبار به زمین میکوبیم و بمدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه میذاریم تا بپزد،بعد از ۵۰ دقیقه با خلال دندان پخت کیک را تست میکنیم.
اگه کیک پخته بود از فر خارج میکنیم و اجازه میدیم خنک بشه بعد از قالب درمیاریم و روشو با سس گیلاس تزیین میکنیم.
سس گیلاس:
شیر نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه
پوره گیلاس ۱ پیمانه
نشاسته ذرت ۱/۵ قاشق غذاخوری
برای سس گیلاس،حدود یک و نیم پیمانه گیلاسو هسته هاشو درمیاریم و توی مخلوط کن میریزیم تا پوره بشه بعد از صافی رد میکنیم.
شیر را در قابلمه ای ریخته و نشاسته ذرتو روش میریزیم و کمی هم میزنیم تا نشاسته حل شود سپس شکر و پوره گیلاس را اضافه کرده و خوب هم میزنیم و روی حرارت ملایم میذاریم و هم میزنیم تا سس غلیظ شود حدود ده دقیقه طول میکشه تا غلیظ بشه،وقتی غلیظ شد از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدیم خنک شود سپس کیکو باهاش تزیین میکنیم.
من قسمت گنبدی کیکو برش زدم و کیکو برگردوندم تو ظرف کیک و سس کیکو روش ریختم وبا پالت صاف کردم و با گیلاس نصف شده و خلال پسته تزیینش کردم.
#کیک_گیلاس#سس_گیلاس#کیک_آشپزی_شایلی#کیک_میوه_ای#آشپزی#کیک_عصرانه
...
نظرات