عکس کرپ موز و نوتلا
_mehrnegar.cake_
۱۵
۶۰۳

کرپ موز و نوتلا

۲۴ بهمن ۹۸
کرپ🌯🍌🍫 خوشمزه من برای #صبحانه. خوبه بعضی وقتا آدم یه تنوعی توی صبحانه بده. چند وقت پیشم پنکیک درست کرده بودم ، استوری هم کردم ، ولی نشد عکسشو بگیرم چون باید زود میخوردم میرفتم دانشگاه ولی خیلی پنکیک خوشمزه ای شده بود!😋 این کرپ هم همینجور مخصوصا با موز و نوتلا حسابی میچسبه خواهرمم خیلی دوست داشت😍
کرپ یه نون نازکه با مواد کم و به سرعت هم آماده میشه و میتونه برای وعده صبحانه ، عصرانه و انواع فینگر فود گزینه مناسبی باشه.

مواد لازم :
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱ پیمانه
شیر ۱ و ۱/۴ پیمانه
وانیل ۱/۴ ق چ
شکر ۲ ق چ
نمک ۱/۸ ق چ
کره مذاب ۲ ق غ
طرز تهیه : تخم مرغ و شکر و وانیل رو ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کف کنه. بعد نمک و شیر و کره (ذوب شده خنک شده) رو اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. آرد را روی مواد الک کنید و مخلوط کنید. مایه کرپ رو صاف کنید و برای بهبود کیفیت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید. پس از این مدت یه تابه نسبتا بزرگ نچسب رو انتخاب کنید و بگذارید گرم شود. کف آن را با کره چرب کنید و یک ملاقه از مواد کرپ را در مرکز بریزید و به سرعت (تا کرپ نبسته) ماهیتابه رو بچرخونید تا کل ماهیتابه از مواد کرپ پر بشه و کرپ نازک بشه. حرارت باید متوسط و ملایم باشه. کمی که کرپ سرخ شد و تغییر رنگ داد برگردونید و آن طرف را هم سرخ کنید. به همین منوال بقیه کرپ ها را هم آماده کنید. هر کرپی که درست کردید و توی بشقاب چیدید بلافاصله روی آن یه دستمال بندازید تا ضمن سرد شدن خشک نشود. (حتی توی یخچال هم همینطور چون خشک میشه مخصوصا اطرافش). برای سرو کرپ یک سمت آن کرم شکلات بمالید و روی آن موز بچینید سپس از وسط تا کنید و دوباره هم یک تا دیگر بزنید تا اندازه آن ۱/۴ شود. در آخر میتوانید روی آن سس شکلات یا شکلات سفید آب شده بریزید. برای سرو از هر چیزی که دوست دارید میتونید استفاده کنید مثل : عسل ، توت فرنگی ، کرم کنجد و ... ولی همیشه موز و عسل و موز و نوتلا ترکیب عالی و خوشمزه ای میشه.
نکته : تمام مراحل رو با همزن دستی هم میتونید انجام بدید. به جای کره میتونید از روغن استفاده کنید. دو قاشق کره حدودا ۲۰ ، ۳۰ گرم میشه. آب رو جایگزین شیر نکنید.
دستور از : #سوزان_شریعت با نکته های اضافه خودم😉

#کرپ#کرپ_موز#کرپ_موز_نوتلا
...
نظرات