عکس خورش قیمه
Princess_Food
۱۲۴
۱.۳k

خورش قیمه

۲۴ خرداد ۹۹
سلام دوستای خوبم😊
ممنون از لطفی که در پست قبلی بهم داشتید.🌹🌹🌹 خیلی دوستون دارم😙
ایده عکس از دوست هنرمندم *مائده افشار* هست.
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
دستور پخت برای 10 نفر
مواد لازم :
گوشت خورشتی بدون استخوان ۵۰۰ گرم
لپه‎ ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
لیمو عمانی ۶ عدد
هل و دارچین هر کدام ۱ قاشق مربا خوری
زردچوبه ۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو و گلاب هر کدام ۱ قاشق غذا خوری
پیاز داغ ۵ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیب زمینی ۲۵۰ گرم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه
۱- مقداری روغن(2تا3 ق غ) در قابلمه ریخته تا داغ شود و پیاز های نگینی شده و سپس گوشت و بعد 1 ق م زردچوبه ومقداری فلفل سیاه را به آن اضافه کرده حدود 15 تا 20 دقیقه تا تفت بخورد.
۲- بعد لپه رو که نیم ساعت جلوتر با آب ولرم خیس کرده و آب اون رو خارج کرده و به گوشت اضافه کرده 2 تا 3 دقیقه تفت داده بعد رب گوجه فرنگی حدود 2-3 ق غ اضافه میکنیم.
۳- بعد آب جوش رو کم کم اضافه کرده مرتب هم زده . مقدار آب باید به قدری باشد روی گوشت رو بگیره نه غلیظ باشد و نه خیلی رقیق،2تا3 ساعت میگذاریم تا بپزد.حرارت باید ملایم باشد مثل آش نباید هم بزنیم بلکه حالت رفت برگشت هم زده شود.
۴- لیمو عمانی را نیم ساعت جلوتر با آب جوش خیس میکنیم البته چند تا سوراخ روش ایجاد کرده تا تلخی آن گرفته شود و در 15تا20 دقیقه آخر پخت به غذا اضافه میکنیم (اگر لیمو عمانی در اول پخت غذا اضافه شود روغن غذا را به خودش میگیرد و خورش تلخ میشود)
۵- و بعد همزمان پیاز داغ اضافه کرده برای غلظت خورش و زعفران دم کرده،هل،دارچین،آبلیمو و گلاب رو اضافه میکنیم بعداز یک ربع حرارت را خاموش کرده و خورش ما جا افتاده و آماده سرو می باشد.
۶- سیب زمینی ها را خلالی خرد کرده و با روغن داغ سرخ کنید و به همراه خورش و پلو سرو کنید.

سایر نکات
خورش قیمه از جمله سنتی ترین و اصیل ترین خورش های ایرانی است.این خورش در همه قسمتهای ایران طبخ میشود و طرز طبخ های متفاوتی دارد
اگر دوست دارید خورش شما لعاب بیشتری بیندازد در ظرفی مناسب کمی ارد را بسیار کم تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و آن را به خورش اضافه کنید
از گوشت چرخ کرده هم استفاده میکنند.

#خورش-قیمه
...
نظرات