عکس باقلوا با خمیر یوفکا
_nafiseh.64
۸۵
۵.۵k

باقلوا با خمیر یوفکا

۳۰ مرداد ۹۷
سلام دوستای گلم 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
عیدتون مبارک باشه🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
چند وقتی نیومدم پاپیون، امروز که زیر پست آخرمو چک کردم دیدم چقدر دوستای گلی دارم که سراغمو میگیرن 😊😘 قربون تک تکتون که این همه مهربونید 😘😘😘❤❤❤ به عشقتون چند تا کار پشت سر هم می فرستم براتون ❤❤❤
باقلوا با خمیر یوفکا
مواد لازم برای۳ نفر
خمیر یوفکا ۶ ورق
مغز گردو یا پسته یا بادام یا هر سه با هم😋 ۲ پیمانه
کره ذوب کرده ۱۵۰ گرم
برای شربت:
آب ۱ پیمانه
شکر ۱/۵ پیمانه
عرق هل یا گلاب ۳ قاشق غذا خوری
شیر عسلی ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه
۱- داخل یک شیر جوش تمام موادتان را بریزید بجز گلاب و هل که در آخر باید اضافه شوند. روی حرارت ملایم 15 تا 20 دقیقه بگذارید. باید وسط کار کف رویش را بگیرید و در آخر اسانس را بریزید و دو تا قل که زد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود.
۲-حالا مغزها را میکس کنید.
۳-داخل ظرف مورد نظر مثلا پیرکس را با کره چرب کنید . و یک لایه از خمیر یوفکا را که با آرامی جدا کردید داخلش پهن کنید و روی مابقی خمیرها یک پارچه نمدار بیندازید چون سریع خشک می شوند .
۴- پنج لایه خمیر را یکی پس از دیگری با کره چرب کنید و روی هم قرار دهید ،بعد مغزهای میکس شده را روی آن بریزید و باز پنج لایه خمیر را چرب کرده روی آن بچینید و دوباره مغزها را بریزید و با پنج لایه ی چرب شده دیگر آن را بپوشانید.
۵- در آخر با چاقوی تیزی باقلوا را هر مدل که دوست دارید برش بزنید .
۶- فر را با 180 درجه از 15 دقیقه قبل گرم کنید. در آخر باقی مانده کره های آب شده را روی تمام باقلوا ها بریزید و برای 20 دقیقه بگذارید داخل فر.اگر می خواهید در ماکرو فر درستش کنید باید دکمه کانوکشن را بزنید و 10 دقیقه زمان بدهید تا داخل دستگاه گرم شود. بعد هم روی پایه کوتاه با درجه 200 و مدت 20 دقیقه و دکمه کانکشن قرار دهید.
تا روی آن طلایی شود .
۷- بعد شربت را که خنک شده روی باقلوا بریزید و حداقل بیست و چهار ساعت به باقلوا در یخچال استراحت دهید . بعد نوش جان
#باقلوا #خمیریوفکا #خمیر_یوفکا #باقلوا_باخمیریوفکا #خوشمزه #عصرانه #دستپخت #آشپزی#شیرینی #آفتابگردان #نفیسه
...
نظرات