عکس چیزکیک نسکافه و موس
elnaz.shiri
۲۱
۲۶۲

چیزکیک نسکافه و موس

۲۸ خرداد ۰۱
#چیز_کیک_نسکافه_و_موس_شکلاتی
#چیز_کیک_و_موس_تاتلی_سرا

سلام دوستای گل⚘️ این دستور خوشمزه چیز کیک سه مرحله داره: موس شکلاتی، کیک و کرم پنیری پس طولانیش نمیکنم میریم سراغ دستور 😉
🥄مواد و طرز تهیه موس:
🥢 اول داخل ظرفی ۱۱گ (۱ ق غ پر) پودر ژلاتین را به یک چهارم لیوان آب شیر مخلوط کنید و به روش بن ماری بزارید تا مخلوط و کاملا حل بشه.
🥢۲۰۰ گ (۱ لیوان) شیر را با یک ق غ شکر مخلوط و روی حرارت بگذارید شکر که حل شد و جوش اومد ژلاتین حل شده را اضافه کنید و مخلوط کنید.
🥢۱۷۵ گرم شکلات تلخ یا شیری خرد شده را داخل شیر ریخته و مخلوط میکنیم تا یکدست بشه.
🥢 ۱۷۵ گرم خامه فرم گرفته را اضافه کرده و اجازه بدید خامه حل بشه و مایع یکدست بشه.
🥢یک قالب گرد ۲۰ سانتی را خیلی کم با روغن مایع چرب کنید و مایه موس را داخل آن ریخته و بگذارید در یخچال تا خودش و بگیره. (تقریبا ۳_۴ساعت)
🥢 هر کیکی را که (در قالب ۲۳ یا ۲۴سانتی) پختید و خنک شد در قالب گرد کمربندی به همان اندازه بزارید یا اگه رینگ دارید از اون استفاده کنید ولی حتما زیرشو طوری که کاملا بسته بشه مثل قالب عمل کنه فویل بکشید.
🥢 موس رو که بسته از قالبش دربیارید و روی کیک طوری که وسط کیک باشه بزارید.
🥄طرز تهیه قسمت پنیری:
🥢 ابتدا ۱ و نیم ق غ پودر ژلاتین را در نصف لیوان آب سرد مخلوط کنید و به روش بن ماری دوب کنید.
🥢۲۰۰ گرم پنیر ماسکار پونه (هرنوع پنیر خامه ای بی نمک)+ ۲۰۰ گرم خامه صبحانه پاکتی+ ۱ لیوان پودر قند را با هم مخلوط و با همزن برقی زده تا یکدست شود.
🥢۱ ق غ پودر نسکافه را با ژلاتین حل شده و ۲۰۰ گرم شیرعسلی را اضافه کرده و کمی زده.
حالا این مواد را روی کیک و موس که در قالب بودند آرام میریزیم طوری که کناره ها و روش پوشانده بشه و روش را صاف کنید و برای حداقل ۵ تا ۶ ساعت در یخچال گذاشته تا خوب خودش را بگیره.
🔻 میتونید به جای پودر قند یک یا دوقاشق خامه فرم گرفته بریزید.
🔻 کیک هر کیکی رو که دوست دارید حتی کیک کره ای من دستور کیک شیفون روکه درست کردم اینم دستورش ⏬️
🥄مواد و طرز تهیه کیک شیفون
🥢۳ تا تخم مرغ را سفیده و زرده شو جدا کنید.
🥢اول سفیده رو با همزن برقی کمی بزنید سفید که شد بهش ۵۰ گرم شکر را کم کم اضافه کنید (حالت بارونی بریزید) و انقدر بزنید تا کاملا فرم بگیره و بزارید کنار.
🥢 زرده ها را با ۵۰ گرم شکر + ۳ چهارم ق چ وانیل + ۲۴گرم (تقریبا یکچهارم لیوان) شیر داغ هم بزنید تا کرم دار و کشدار بشه و دونه های شکر توش حل بشه.
🔻به جای شیرمیتونید از آب جوش استفاده کنید.
🥢 ۲۴ گ(یه کم کمتر از یک چهارم لیوان) روغن مایع را اضافه کنید و دوسه دور هم بزنید کافیه زیاد هم نزنید.
🥢 ۱۱۵ گ آرد قنادی اگه کیک سفید خواستید اما اگه کاکایویی میخواید یه قاشق ازش کم کنید و پودر کاکائو بریزید + ۱ ق چ ب.پ و ۳ پنس نمک الک کنید و در دو مرحله به مخلوط زرده ها اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به آرامی هم بزنید و سفیده ها را نیز در دو مرحله اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط یکدست بشه و در قالب گرد ۲۵ سانتی بریزید و در فر گرم با درجه ۱۷۰ تا ۱۸۰ درجه بپزد و بزارید کنار تا خنک بشه. اگه روش حالت تپه ایه بهتره صافش کنید برای من تپه ای نبود ولی یه لایه نازک از روش رو صاف بریدم. نوش جان
...
نظرات