عکس بسبوسه (کیک عربی)
محبوبه
۹۸
۷۰۲

بسبوسه (کیک عربی)

۳۰ مهر ۹۴
این نوع از آرد سمولینا درست میشه که هم خوشمزه ست و هم عالی. همون که قبلا بهتون گفته بودم که دستور ساده هم میفرستم که درست کردنش هم آسونه و یه نوع دیگه اش هم هست که چند روز پیش فرستادم که هم شیک و هم مجلسی .

مواد لازم برای شربت: 2 پیمانه شکر(400 گرم)،2 پیمانه آب(474 میلی لیتر)، 1/4 ق چ آبلیمو،1 ق چ گلاب.
مواد لازم برای کیک: 2 پیمانه آرد سمولینا(سمید)،2/3 پیمانه شکر(133 گرم)،2 ق چ بیکینگ پودر، 1 پیمانه پودر نارگیل(90 گرم)، 2 عدد تخم مرغ بزرگ، 2/3 پیمانه کره آب شده(167 میلی لیتر)، 1 پیمانه ماست(237 میلی لیتر)،2 ق چ وانیل.

طرز تهیه :تمام مواد کیک رو قاطی میکنیم و مواد رو تو سینی فر از قبل چرب شده میریزیم و یکم سینی رو می کوبیم تا مواد یک دست بشه به مدت 1 ساعت تو یخچال میزاریم.دراین میان شربت رو درست میکینم شکر و آب را رو شعله میزاریم تا به جوش بیاد و بعدش آبلیمو رو بهش اضافه میکنیم و 10 تا20 دقیقه میزاریم تا بجوشه و در آخر گلاب بهش اضافه میکینم و از رو شعله برش میداریم و میزاریم کنار. بعد از 1 ساعت سینی فر رو از یخچال بیرون میاریم و با چاق نمناک اونا رو برش میزنیم به شکل مربع یا لوزی هر جور که دوست دارید و روش رو با بادام بدون پوست یا کازو را رو هر تکه میزاریم و تو فر به مدت 45 دقیقه و در دمای 193 سانتی گراد میزاریم تا اینکه روش طلایی کم رنگ شد دوباره از فر بیرونش میاریم و نصف شربت رو روش میریزیم و میزاریم به مدت 15 دقیقه تا اینکه روش طلایی بشه. از فر که بیرون آوردیم نصف شربت باقی مانده را روش می ریزیم و میزاریم تا سرد بشه و دوباره با چاقو روی خطها را برش میزنیم واز سینی فر جدا میکنیم .

...
نظرات