عکس چیز کیک

چیز کیک

۵ مرداد ۹۵
نکته های مهم در مورد تهیه چیز کیک در دو پست اگه تمایل داشتین ادامه در پست بعدی

1:اگر ژلاتین شما گرم باشد با ریختن داخل مایه سرد بلافاصله می بندد و رشته های ناخوشایندی داخل مایه تولید می شود .دقت کنید که ژلاتین حل شده و مایه خامه ای تقریبا هم دما باشند.قدرت پودرژلاتین های موجود در بازار متفاوت است . پیشنهاد می کنم یکی دوبار امتحان کنید و قدرت ژلاتین خود را در نظر داشته باشید . گاهی با یک قاشق سوپخوری پودر ژلاتین در این دستور مایه نمی بندد. در این موارد به قوام مایه توجه کنید . مایه چیز کیک حالت پفکی دارد که در دمای معمول محیط به آرامی می بندد . اگر ژلاتین خیلی زیاد باشد مایه حین کار بسته می شود و حالت لاستیکی ناخوشایندی می گیرد .اگر هم ژلاتین کم باشد مایه رقیق و آبکی می ماند .
بهتر است یک بار کمی بیشتر از حد نیاز دستور ژلاتین را روی حرارت آب کنید و کم کم به مایه اضافه کنید تا قوام لازم به دست آید و مقدار را برای دفعات بعد یادداشت کنید .
2 : شیرینی چیزکیک سلیقه ای است. معمولا شیرینی ترکیب خامه منجمد قنادی و پنیر خامه ای و آب کمپوت کافی است . با این حال بچشید و در صورت نیاز پودرقند یا شکر اضافه کنید . فقط در نظر داشته باشید که شیرینی پایه چیز کیک (نان رولت یا  بیسکویت یا ... ) و مایه چیز کیک و تزیینات رویی دل زنک نشود .
3 : به جای آب کمپوت از انواع آب میوه میتوان استفاده کرد و طعم مورد نظر را بدست آورد . آب انبه و آب پرتقال و آب آناناس را حتما امتحان کنید.
4 : برای چیزکیک باید از پنیر خامه ای نسبتا شیرین استفاده کرد . درحال حاضر پنیرهای خامه ای مناسبی برای چیزکیک در بازار موجودهست .پنیر لینه ، ماسکارپونه یا هر پنیر خامه ای بدون شوری محسوس برای چیزکیک مناسب هستند.
5 : من از این دستور برای انواع چیزکیک استفاده می کنم . اضافه کردن نسکافه ، کاکائو ، انواع آب میوه طعم های متنوعی را ایجاد می کند. می توان انواع مغزهای خرد شده ، میوه یا کمپوت ریز شده ، مارمالاد های مختلف ، ژله آماده خردشده ، شکلات رنده شده یا خرد شده ، انواع شکلات چیپسی ، انواع شکلات کریسپی را به مایه اضافه کرد.  البته در نظر داشته باشید که ترکیب طعم ها جالب باشد .
6 : چیز کیک بوی مواد غذایی در یخچال را به خود جذب می کند. از این رو برای نگه داری آن از ظرف های مناسبی استفاده کنید که کاملا درب آنها بسته شود . 
7 : برای پایه چیزکیک انتخاب های بسیاری هست . معمولا چیزکیک کلاسیک با پودربیسکویت تهیه می شود . شخصا علاقه ای به این نوع چیزکیک ندارم و ترجیح میدهم از نان رولت ساده یا کاکائویی استفاده کنم.
برای پایه بیسکویت ، از بیسکویت متناسب با مایه استفاده کنید . اگر مایه شما ساده است یسکویت کاکائویی انتخاب مناسب تری است و بالعکس برای مایه شکلاتی بیسکویت ساده مناسب تر است.
پودر بیسکویت را با کره آب شده کم کم مخلوط کنید تا مخلوطی به دست اید که قابل پرس کردن کف قالب باشد. پختن 10 دقیقه ای کراست (لایه بیسکویتی) در فر 180 درجه به ترد شدن آن کمک بسیاری می کند.
از خرده شیرینی های ساده یا خمیر هزارلا هم  همراه با کره آب شده برای پایه چیز کیک استفاده کرده ام و بسیار مورد توجه قرار گرفته  است .
به ذائقه خود اطمینان کنید و در هر مرحله از کار بچشید و طعم محصول خود را کنترل کنید .
مواردی را کم و زیاد کنید تا ترکیب باب میل خود را پیدا کنید .
 اگر از نان رولت یا کیک اسفنجی استفاده می کنید با قلم مو روی کیک های برش خورده کمی آب کمپوت آناناس بمالید . این کار برای تازه ماندن چیز کیک است . اگر نان رولت را خشک دوست دارید انجام ندهید .
...
نظرات