عکس آش رشته
negar❤
۱۸
۱k

آش رشته

۱۰ مهر ۹۵

#آش_رشته

سبزی مخصوص آش ( تره.جعفری.اسفناج.گشنیز ) 1 کیلو . رشته آش 1/2 بسته
نخود 1/2 لیوان . لوبیا چیتی 1/2 لیوان . عدس 1 لیوان . پیاز 10 عدد
سیر 20 عدد . کشک مقدار لازم . نمک و فلفل مقدار لازم . نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری

نخود و لوبیا چیتی را از شب قبل در اب خیس دهید و تا روز بعد چند بار اب ان را تعویض کنید ( برای از بین بردن نفخ حبوبات این کار لازم است ).
در قابلمه ای بزرگ 3- 5 لیوان اب بریزید سپس نخود و لوبیا چیتی ای که از شب قبل خیس کرده بودید در ان بریزید و با حرارت ملایم بگذارید نیم پز شود ( کمی نرم شود ) سپس عدس را اضافه کنید.
پیاز و سیر را خرد کنید و در روغن سرخ نمایید تا طلایی شوند ، 1 ساعت پس از ریختن عدس نصف سیر داغ و پیاز داغ را به حبوبات اضافه کنید ، سبزی ها را خرد کنید و همزمان با ریختن سیر و پیاز سبزی ها را نیز اضافه کنید سپس بگذارید مواد بپزند ( در قابلمه را نگذارید تا سبزی ها بد رنگ نشوند ).

پس از چند ساعت ( بسته به حرارت و نوع مواد زمان پخت متغیر میباشد ) که آش با حرارت ملایم جا افتاد میتوانید رشته ها را اضافه کنید.
پس از 20 دقیقه کشک ، نمک و فلفل را بریزید و کمی مخلوط کنید اما مراقب باشید رشته ها له نشوند ، 5 دقیقه پس از اضافه کردن کشک آش را از روی حرارت بردارید ( بیشتر از این زمان موجب ته گرفتن اش میشود ).

پس از پخت اش رشته را در ظرف بکشید و با نعناع داغ ، نصف باقی مانده سیر داغ و پیاز داغ ، کشک و … تزئین کرده و سرو نمائید.

نکته ها : در صورت لزوم آب جوش را کم کم در مراحل پخت میتوانید به آش اضافه کنید ، برای تهیه نعناع داغ ابتدا روغن را داغ کنید سپس چند قاشق نعناع خشک داخل روغن بریزید و کمی تفت دهید و سریع بردارید تا نعناع سیاه نشود ؛ در صورتی که نمیخواهید داخل اش کشک اضافه کنید کشک را در کنار اش سرو کنید ، بدلیل وجود نمک در رشته قبل از اضافه کردن نمک آش را تست کنید.

...
نظرات