مواد لازم

چیز کیک لیوانی

۴
مواد اصلی
بیسکویت پتی بور ساده یا شکلاتی
۱ بسته
خامه
۲۵۰ گرم
پنیر خامه ای
۱۰۰ گرم
کره
۷۰ گرم
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر ژلاتین
۲ قاشق غذا خوری
ژله آلوئه ورا
۱ بسته
ژله توت فرنگی
۱ بسته
توت فرنگی
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

چیز کیک لیوانی

طرز تهیه

چیز کیک لیوانی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
بیسکوئیت و کره را داخل غذا ساز ریخته خرد کنید. و مقداری داخل هر لیوان ریخته و با گوشت کوب به آرومی فشار دهید تا منسجم شود و یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.
۲
پودر ژلاتین را با مقداری آب جوش بن ماری کنید و اجازه دهید خنک شود .
۳
ژله آ لوورا را با یک لیوان آب جوش بن ماری کنید و اجازه دهید خنک شود.
۴
توت فرنگی ها را برش زده و به آرامی روی دیواره لیوان بچینید و کمی فشار دهید تا خوب بچسبد و از پایین هم روی بیسکوئیت ها قرار گیرد .
۵
خامه ، پنیر خامه ای ، وانیل ، مایع ژ لاتین و ژله آلوورا را داخل ظرف گودی ریخته با هم زن برقی یا فنری مخلوط کنید تا مواد یکدست شود .
۶
اگر مواد شل بود زمان کوتاهی داخل یخچال قرار دهید تا مواد کمی خودشو بگیره و دوباره با هم زن بزنید ، این کار باعث میشه که مواد به خرد بیسکوئیت نرن و وارد قسمت دیواره لیوان و توت فرنگی نشه .
۷
و در این مرحله مواد را تا میزانی داخل لیوان بریزید که فضا برای ژله توت فرنگی داشته باشد و لیوان ها را داخل یخچال قرار دهید تا مواد سفت شود .
۸
ژله توت فرنگی را با یک لیوان آب جوش بن ماری کنید و اجازه دهید خنک شود و روی مواد ریخته و داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود و روی چیز کیک را با توت فرنگی یا خامه تزیین کنید .
سایر نکات

چیز کیک لیوانی

اگر دوست داشتید از بیسکوئیت شکلاتی استفاده کنید ولی در دسترس نبود میتونید موقع خرد کردن بیسکوئیت و کره مقداری پودر کاکائو اضافه کنید و بعد خرد کنید .
اگر غذا ساز موجود نبود از دستگاه های خرد کن دیگه هم می تونید استفاده کنید.
اگر دوست داشتید که مواد چیز کیک شیرینتر باشد موقع بن ماری کردن ژله آ لوورا مقداری شکر اضافه کنید و هم بزنید تا آ ب شود .
نظرات دستور پخت

چیز کیک لیوانی