عکس شیرینی ملکه ی گردو  وملکه ی مغزها
سلام دوستان گل پاپیونی امروز با طرز تهیه ی شیرینی بسیار خوشمزه که هم مناسب عیدها و هم مناسب دورهمی ها است در خدمتتون هستم امیدوارم که درست کنید و در کنار خانواده وجمع دوستان از طعم و مزه اش لذت ببرین چنانچه خوشتون اومد و درست کردین هزینش یک صلوات بنیت سلامتی آقا امام زمان(عج) است.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

شیرینی ملکه گردو یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و فوق‌العاده است که با روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود و بافت سبک و لطیفی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است، این شیرینی طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه شیرینی ملکه گردو بامن همراه باشید.
...
مواد لازم

شیرینی ملکه ی گردو وملکه ی مغزها

۸
مواد اصلی
آرد
۱۸۵ گرم
پودر قند
۵۰ گرم
تخم مرغ کامل
۱ عدد
روغن جامد یا مارگارین
۸۵ گرم
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
مواد رویه :
عسل
۱۰۰ گرم
گردو خردشده
۱۰۰ گرم
کره
۳۵ گرم
خامه
۲۵ گرم
شکر
۵۰ گرم
زعفران پودرشده با گلاب
۱ قاشق سوپ خوری
کلمات کلیدی

شیرینی ملکه ی گردو وملکه ی مغزها

طرز تهیه

شیرینی ملکه ی گردو وملکه ی مغزها

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
مرحله اول: ابتدا روغن یا مارگارین را در یک ظرف بریزید و بعد پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی۳ دقیقه خوب هم بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط پوک و خامه ای شود بعد تخم مرغ‌ را به همراه وانیل یا ۱ قاشق مرباخوری پودر هل به مواد اضافه کنید و ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.
۲
مرحله دوم: حالا آرد و بیکینگ پودر الک شده را قاشق قاشق به مواد روغن اضافه و با لیسک مخلوط کنید اصلا برای مخلوط کردن مواد از ورز دادن بادست استفاده نکنید همان لیسک کافی است تا خمیری نرم و لطیفی که بدست نمی چسبد بدست آید.
۳
مرحله سوم: سپس کف قالب ۲۰ در ۲۰ را با روغن مایع چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید و بعد خمیر را در آن بریزید و سطح خمیر را با لیسک یا وردنه کوچک صاف کنید و قالب را در یخچال بمدت ۱ ساعت استراخت دهید حالا قالب را از یخچال خارج کرده روی خمیر را با چنگال سوراخ سوراخ کرده (تا خمیر پف نکند)بعد در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد طبقه وسط بمدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و اجازه دهید تا خمیر بپزد ، فر باید از ۱۵ دقیقه قبل گرم شده باشد. دقت کنید در این مدت درب فر را باز نکنید . بعد قالب را از فر خرج کنید تا بمدت ۲۰ دقیقه خنک شود.
۴
مرحله چهارم: برای درست کردن مواد رویه شیرینی عسل را در یک قابلمه کوچک بریزید و بعد کره،خامه و شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر حل شود.
۵
مرحله پنجم : حالا مقداری زعفران را در زعفران ساب بریزید پودر کنید و ۱ قاشق سوپخوری گلاب سرد به آن اضافه کنید. و اجازه دهید تا رنگ زعفران باز شود ، بعد زعفران را به مواد عسل اضافه کنید و هم بزنید.
۶
مرحله ششم: اجازه دهید مواد بمدت ۵ دقیقه روی گاز بجوشد گاز را خاموش کرده بعد مغز گردو خرد شده را به مواد اضافه کنید و زمان دهید تا مخلوط بدمای محیط برسد. بعد آن را روی خمیر سرد شده بریزید صاف و کنید و مجدد قالب را درون فر از قبل گرم شده با دمای ذکر شده بمده ۳۰ قیقه اجازه دهید تا بپزد.
۷
مرحله هفتم: شیرینی که پخت، آن را از فر بیرون بیاورید و ۱ساعت اجازه دهید که بدمای محیط برسد. بعد دوباره ۱ ساعت شیرینی را با همان قالب درون یخچال بگذارید تاخنک شود و بعد به اندازه های دلخواه برش بزنید و در ظرف سرو بچسنید. نوش جان.
سایر نکات

شیرینی ملکه ی گردو وملکه ی مغزها

در تهیه شیرینی ملکه گردو ضخامت خمیر شیرینی موقع پهن کردن در سینی باید چقدر باشد؟
ضخامت خمیر حداکثر 1 سانتی متر بیشتر نشود تا موقع برش خوردن با چاقو خمیر نشکند.
آیا می توان در تهیه شیرینی ملکه گردو برای روی شیرینی از مغزهای دیگر استفاده کرد؟
بله در صورت تمایل می توان این شیرینی را با مغزهایی مانند بادام و پسته و فندوق و یا ترکیب مغزهای مختلف درست کرد که در آن صورت شیرینی ملکه مغزها میشود?.
من خودم از 60 گرم گردو خرد شده نه پودر شده!
بهمراه 40 گرم بادام زمینی بو داده استفاده کردم دوستان دقت کنید از مغز هایی استفاده کنید که شور نباشن.
ضخامت خمیر خیلی مهم است؛ ضخامت زیاد باعث خوب نپختن شیرینی ها میشود.
من این مقدار مواد رو درون قالب 20 در 20 پختم ضخامت خمیر نیم سانت بود.چنانچه تمایل به بیشتر درست کردن دارین مواد را دوبرابر کنید که در این صورت به یک قالب 20 در 30 نیاز داریم.
شیرینی را در ظرف در بسته و درون یخچال نگهداری کنید.
نظرات دستور پخت

شیرینی ملکه ی گردو وملکه ی مغزها