مواد لازم

کتلت سیب زمینی

۹
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده بدون چربی
۵۰۰ گرم
سیب زمینی
۵۰۰ گرم
پیاز
۱ عدد
تخم مرغ
۴ عدد
نان (خشک و پودر شده)
۱ لیوان
دارچین
۱/۲ قاشق مربا خوری
گرد لیمو
۱/۲ قاشق مربا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کتلت سیب زمینی

طرز تهیه

کتلت سیب زمینی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا سیب‌زمینی‌ها را آب‌پز كرده، پوست كنده و رنده ریز می‌كنیم.گوشت را به همراه نمك، فلفل، دارچین و گرد لیمو كمی ورز داده و سپس پیاز رنده شده، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ‌ها را به آن می‌افزاییم و مجدداً ورز می‌دهیم تا تمام مواد خوب مخلوط شده و مایه كاملاً یكنواخت شود.
۲
در تابه‌ای روغن را داغ كرده، از مایه گلوله‌هایی به اندازه یك نارنگی برمی‌داریم و آن را داخل پودر نان می‌غلتانیم. سپس مایه را با كف دست یا قالب‌های آماده موجود در بازار شكل داده و داخل روغن داغ می‌اندازیم. حرارت در حین طبخ باید كمی ملایم باشد تا كتلت‌ها مغزپخت شوند.
۳
وقتی دو طرف كتلت‌ها سرخ شد، آنها را روی صافی یا كاغذ روغن‌گیر قرار می‌دهیم تا اضافی روغنشان گرفته شود. در پایان كتلت‌ها را در دیس چیده و اطراف آن را با حلقه‌های گوجه‌فرنگی، سبزی خوردن و نان تازه تزیین می‌كنیم.
تصاویر مراحل تهیه

کتلت سیب زمینی

سایر نکات

کتلت سیب زمینی

در طبخ كتلت، روغن باید روی آن را بپوشاند تا كتلت به خوبی به اصطلاح گل كند
اگر كتلت در تابه وا رفت، علت آن غالباً زیادی پیاز است و جهت رفع این مسئله باید مقداری گوشت چرخ كرده یا كمی آرد سیب‌زمینی به مایه اضافه كرده و آن را خوب ورز داد
جهت درست كردن كتلت، گوشت چرخ كرده را باید با نمك و فلفل حدود 10 دقیقه ورز داد. سپس مواد دیگر را به ترتیب مخلوط كرده و مجدداً ورز دهید. زیرا ورز دادن گوشت باعث ایجاد چسبندگی بیشتر مواد و در نتیجه وا نرفتن كتلت خواهد شد
به جای پودر نان میتوانید از آرد سوخاری یا آرد سیب زمینی هم استفاده كنید
اگر پیاز شما زیادی آب داشت حتما آب آن را بگیرید.
نظرات دستور پخت

کتلت سیب زمینی