مواد لازم

رولت مرغ با عسل و زردآلو

۲
مواد اصلی
فیله مرغ
۴ تکه
روغن زیتون
۲ قاشق سوپ خوری
آب پرتقال تازه
۴ قاشق سوپ خوری
عسل
۲ قاشق سوپ خوری
نمک
به مقدار لازم
زردآلو یا آلو قیسی
۵ عدد
کلمات کلیدی

رولت مرغ با عسل و زردآلو

طرز تهیه

رولت مرغ با عسل و زردآلو

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۵۰
دقیقه
۱
فيله‌هاي مرغ را پس از شستن به نمك و يك قاشق سوپخوري روغن زيتون آغشته كرده و در ظرفي دربسته در يخچال به مدت ۱۰دقيقه بگذاريد بمانند تا مزه‌دار شوند.
۲
با يك قاشق سوپخوري روغن زيتون باقيمانده، كف يك تابه را چرب كرده و فيله‌هاي مزه‌دار شده را روي آن بگذاريد تا با در بسته به مدت ۱۰دقيقه روي حرارت ملايم بپزند. وقتي فيله‌ها پختند، نوبت به سس آنها مي‌رسد.
۳
عسل را با آب پرتقال مخلوط كرده، خوب هم بزنيد تا رقيق شود. آلوها يا زردآلوها را هم در كنار فيله‌ها در تابه بگذاريد. نصف مقدار سس (مخلوط عسل و آب پرتقال) را روي فيله‌ها ريخته، در تابه را بگذاريد و با درجه ملايم حدود ۱۰دقيقه حرارت دهيد.
۴
بعد از اين مدت باقیمانده سس را روي فيله‌ها بريزيد تا مزه عسل و پرتقال به خوبي به خورد فيله‌ها برود و آنها را مزه‌دار و خوشرنگ كند. بعد از چند دقيقه كه سس كمي غليظ شد مي‌توانيد حرارت را خاموش كرده و فيله‌ها و زردآلوها را در ظرف مورد نظر ريخته و سرو كنيد.
سایر نکات

رولت مرغ با عسل و زردآلو

زردآلو يا آلو قيسي در هنگام پخت با فيله مرغ و سس عسل و پرتقال شكل زيبايي به خود مي‌گيرد. البته اگر از كمپوت كه پخته شده و نرم است استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد با پشت چنگال آنها را له كرده و با سس مخلوط كنيد و براي سرو كردن كنار فيله‌ها بگذاريد.
عکس و تصاویر ارسالی از رولت مرغ با عسل و زردآلو
نظرات دستور پخت

رولت مرغ با عسل و زردآلو