مواد لازم

قنبرپلو

۴
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۵۰۰ گرم
برنج
۳ پیمانه
پیاز درشت
۳ عدد
آرد نخودچی
۳ قاشق سوپ خوری
کشمش
۱۰۰ گرم
رب انار
۱ قاشق سوپ خوری
شیره انگور
۱ قاشق سوپ خوری
مغز گردو
۱۰۰ گرم
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

قنبرپلو

طرز تهیه

قنبرپلو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
برنج را شسته و مقداري آب روي آن بريزيد و با كمي نمك خيس كنيد.
۲
گوشت چرخ‌كرده را در كاسه‌اي با ادويه‌ها (نمك، فلفل و زردچوبه) و آرد نخودچي مخلوط كنيد. مايه گوشت آماده شده را خوب با دست ورز دهيد تا كشدار و چسبنده شود. حالا شروع كنيد آنها را به شكل كوفته قلقلي‌هاي كوچك درآوريد. همه مايه گوشت را به همين صورت قلقلي كنيد.
۳
در ماهيتابه‌اي روغن ريخته و حرارت دهيد تا داغ شود، بعد كوفته قلقلي‌هاي ريز را كه آماده كرده‌ايد، در روغن تفت دهيد. وقتي همه طرف كوفته‌ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج كنيد و كناري بگذاريد.
۴
پياز را ريز خرد كنيد، در تابه‌اي با روغن سرخ كنيد تا طلايي شود. گردو را هم بعد از خرد كردن به پياز داغ اضافه كنيد و همراه با پياز داغ كمي تفت دهيد حالا كشمش را اضافه كرده و بعد از يك دقيقه آن را از روي حرارت برداريد.
۵
برنج را در قابلمه‌اي حاوي آب جوش ريخته و بجوشانيد. وقتي كه برنج سبك شد و روي سطح آب آمد، آن را آبكش كنيد. قابلمه‌اي كه مي‌خواهيد غذا را در آن درست كنيد آماده كرده و لايه‌لايه مواد آماده - يعني مخلوط كشمش و گردو و كوفته‌ها - را لابه‌لاي برنج بريزيد.
۶
رب انار را با كمي آب رقيق كرده و با شيره انگور مخلوط كنيد، بعد آن را روي برنج ريخته و آن را دم كنيد. مدت زمان دم كشيدن برنج حدود نيم ساعت است. البته يادتان نرود حرارت اجاق در حين دم كشيدن برنج بايد ملايم باشد.
تصاویر مراحل تهیه

قنبرپلو

بیشتر
عکس و تصاویر ارسالی از قنبرپلو
نظرات دستور پخت

قنبرپلو