عکس بقچه بادمجان
خوراک بقچه ای ویژه تابستان
...
مواد لازم

بقچه بادمجان

۴
مواد اصلی
گوشت چرخ کرده
۲۵۰ گرم
بادمجان متوسط
۵ عدد
پیاز کوچک
۱ عدد
فلفل دلمه ای زردو سبز ریز خردشده
۱ پیمانه
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل ادویه و روغن
به مقدار لازم
جعفری خردشده
۳ قاشق سوپ خوری
پنیر پیتزا
۱/۴ پیمانه
بادمجان کوچک ریز خردشده
۱ عدد
کلمات کلیدی

بقچه بادمجان

طرز تهیه

بقچه بادمجان

درجه سختی
زمان تهیه ۵۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
بادمجان‌ها را با پوست بشویید و برش‌های ناز ک طولی بزنید. قسمت هایی از بادمجان را هم ریز و نگینی خرد کنید. به بادمجان ها نمک بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه کناری بگذارید سپس آنها را بشویید و خشک کنید
۲
برای آماده کردن مواد داخل بادمجان، ابتدا پیاز را کمی روغن تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و بعد از کمی سرخ کردن، ادویه، فلفل، نمک و رب گوجه‌فرنگی را بیفزایید.
۳
پس از مخلوط کردن و تفت دادن مواد، بادمجان‌های ریز شده و فلفل‌های دلمه‌ای ریز شده را هم بیفزایید. سپس یک سوم پیمانه آب‌ هم به مواد اضافه کنیدو به مدت ۵ تا ۶ دقیقه زمان دهید تا مواد بپزند. در آخر پخت جعفری خرد شده را هم افزوده‌، هم بزنید.سپس از روی حرارت بردارید.
۴
بادمجان‌های ورقه شده را در روغن کم سرخ کنید. قالب‌های کاپ کیک را آماده کرده، ورقه‌های بادمجان‌ را در قالب به صورتی بچینید که لبه‌های آنها روی هم قرار بگیرند. به‌همین ترتیب چیدن بادمجان‌ها را در قالب ادامه ادامه دهید. بعد از آن با قاشق از مواد گوشتی خنک شده بردارید و وسط بادمجان‌ها بریزید. کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید و لبه‌های بادمجان را روی پنیر برگردانید.
۵
به همین صورت تمام قالب را پر کنید. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. قالب را در فر به مدت ۲۵ دقیقه حرارت دهید. بعد از این مدت بادمجان ها را در ظرف مورد نظر بچینید و به دلخواه تزیین کنید.
تصاویر مراحل تهیه

بقچه بادمجان

نظرات دستور پخت

بقچه بادمجان