مواد لازم

رولت مخملی قرمز و خامه نعنایی

۱۰
مواد اصلی
آرد
۱ پیمانه
پودر کاکائو
۲ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۳/۴ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ
۴ عدد
شکر
۳/۴ پیمانه
کره آب شده خنک
۲ قاشق سوپ خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
شیر
۲ قاشق سوپ خوری
سرکه سفید
۱ قاشق چای خوری
رنگ خوراکی قرمز
به مقدار لازم
پودر شکر
۱/۱/۳ پیمانه
مواد لازم
سفیده تخم مرغ
۴ عدد
کره آب شده و از حرارت افتاده
۲ پیمانه
شکلات سفید آب شده و خنک
۱۰۰ گرم
عصاره نعنا
۳/۴ قاشق چای خوری
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
شکلات خردشده برای تزئین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

رولت مخملی قرمز و خامه نعنایی

طرز تهیه

رولت مخملی قرمز و خامه نعنایی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. قالب مناسب را با کاغذ روغنی بپوشانید؛ طوری که کمی از کاغذ از قالب بیرون بزند.
۲
آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کرده و ۳-۲ بار الک کنید. تخم مرغ ها و شکر را با همزن برقی با سرعت متوسط حدود ۵ دقیقه بزنید تا کاملا با هم مخلوط شده و تغییر رنگ دهند. سپس کره، وانیل، شیر، سرکه سفید و به میزان لازم رنگ قرمز خوراکی اضافه کنید. سرعت همزن را کم کرده و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
۳
نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا مخلوط آرد در مواد حل شوند. بقیه مواد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. مایه را داخل قالب مورد نظر بریزید. قالب را به مدت ۱۵- ۱۳ دقیقه داخل فر قرار دهید.
۴
بعد از این که کیک آماده شد از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود. لبه‌های کاغذ روغنی را بگیرید. با کمک آنها کیک را از قالب درآورید و روی حوله تمیزی قرار دهید. به آرامی کاغذ روغنی را خارج کنید، پودر شکر را روی کیک بریزید و با حوله، کیک را لوله کنید و کنار بگذارید.
۵
سفیده ها و بقیه پودر شکر را با همزن برقی آن قدر بزنید تا پف کرده و سفت شوند. سپس بقیه مواد را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا خامه نرم و یکدستی حاصل شود.
۶
بعد از این که کیک خنک شد، آن را باز کنید. نیمی از خامه را روی آن بمالید و پخش کنید. سپس دوباره آن را لوله کنید و داخل ظرف قرار دهید. روی رولت را با بقیه خامه بپوشانید، آن را با مقداری شکلات خرد شده تزیین و سرو کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از رولت مخملی قرمز و خامه نعنایی
نظرات دستور پخت

رولت مخملی قرمز و خامه نعنایی