مواد لازم

قرابیه سیب

۸
مواد اصلی
آرد
۳ پیمانه
پودر قند
۳۰ گرم
کره
۲۵۰ گرم
ماست‏
۱ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق مربا خوری
مواد میانی :
سیب
۳ عدد
دارچین
۱ قاشق غذا خوری
شکر
۹۰ گرم
گردو خردشده
۴ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

قرابیه سیب

طرز تهیه

قرابیه سیب

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۵
دقیقه
۱
ابتدا مواد میانی رو آماده میکنیم . سیب رو پوست گرفته و بعد رنده کنید و داخل ظرف بریزید و بهش شکر و دارچین اضافه کنید و روی حرارت با کمی کره و روغن تفت بدید تا سیب ها آب بندازن و بعد آبش کشیده بشه .
۲
وقتی آبش کاملا کشیده شد از روی حرارت بردارید و بهش گردوی خرد شده اضافه کنید و اجازه بدید تا کاملا موادتون خنک بشه . توی این فاصله خمیر روآماده کنید .
۳
کره ی نرم شده و پودر قند و ماست رو باهم مخلوط کنید و باقاشق هم بزنید و بعد بهش آرد و بکینگ پودر رو که الک کردید اضافه کنید و ورز بدید تا خمیر نرمی بدست بیاد و به دست نچسبه .
۴
حالا توی آبمیوه گیری رو سلفون یا نایلون بکشید و از خمیر به اندازه گردو بردارید و داخل ابمیوه گیری بذارید و با دست فشار بدید و وسط خمیر رو باز کنید و از مواد میانی وسطش بریزید و روش رو با خمیر بپوشونید و بعد برگردونید از قالب و داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختید و خیلی کم چرب کردید با کمی فاصله قرار بدید .
۵
با این میزان مواد ۱۲ تا شیرینی با این سایز داریم . و بعد داخل فری که از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۷۵ به مدت ۲۵ دقیقه قرار بدید تا زمانی که شیرینی پخته بشه و زیرش طلایی بشه .
۶
و بعد وقتی شیرینی ها کاملا خنک شدن روشون پودر قند الک کنید . این شیرینی فوق العاده خوشمزس . حتما امتحان کنید
تصاویر مراحل تهیه

قرابیه سیب

نظرات دستور پخت

قرابیه سیب