SAHAR
SAHAR

دستور پختی یافت نشد

شب یلدای ۱۴۰۰
SAHAR
۷۴
باسلوق شب یلدا
SAHAR
۱۳

باسلوق شب یلدا

۲۹ آذر ۰۰
مواد لازم :نشاسته گل ۱پیمانه
شکر: ۳ پیمانه
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
آب: ۳پیمانه
روغن: ۵۰ گرم
گلوکز :۲ق غ
زعفران: دم کرده ۳ ق غ
گلاب: نصف لیوان
هل: کمی
ابتدا نشاسته را درظرفی ریخته و روی آن کمی آب میریزیم تا حدی که رو ی نشاسته ها را بپوشاند بعد از ۵ دقیقه آن آب را دور میریزیم بعد یک پیمانه آب سرد روی نشاسته ها ریخته و خوب هم می زنیم تا حل شوند .سه لیوان شکر و سه لیوان آب را رقابلمه استیل ریخته و خوب هم می زنیم و نشاسته ها را هم اضافه می کنیم .
شعله را روشن می کنیم و دوقاشق آبلیموی تازه را هم اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد حالت سفت به خودش بگیرد دراین مرحله سه قاشق پودر ژلاتین که روی بخار حل کرده بودیم را اضافه کرده و هم می زنیم بعد از ۵ دقیقه یک استکان زعفران دم کرده و نصف لیوان گلاب و هل را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم .روی شعله شعله پخش کن می گذاریم و تا یک ساعت بعد هر از گاهی هم می زنیم تا ته نگیرد.گلوکز نبود هم مهم نیست ولی اگر داشتین موقع اضافه کردن پودر ژلاتین ،اون رو هم اضافه کنید .
روغن مایع را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم و تا ۴۰ دقیقه بعد حرارت می دهیم تا سفت و جا افتاده شود .
...
اسلایس خرمایی
SAHAR
۳۱

اسلایس خرمایی

۲۵ بهمن ۹۹
مواد لازم :تخم مرغ ۲ عدد
پودرقند نصف لیوان
آرد ۲ لیوان
بکینگ پودر ۲ ق م
وانیل نوک ق م
پودر کاکائو ۱ ق غ
خرمای بدون هسته و نرم شده
روغن مایع کمتر از نصف لیوان
تخم مرغها وپودر قند را باهم میزنیم بعد وانیل.. بعد روغن مایع را اضافه میکنیم وبا همزن میزنیم بعد آرد وبکینگ پودر وپودر کاکائو را اضافه کرده ومایع شیرینی بعد از مخلوط شدن آرد کاملا چسبنده است وبه دست میچسبد .آن را کف قالب مستطیلی پهن کرده و صاف میکنیم وبعد یک لایه نازک خرما را با دست تکه تکه روی آن میچینیم وبقیه مواد را روی آن پهن میکنیم و خرما وسط مواد قرار میگیرد بعد روی آن کشمش میچینیم ودر فر قرار میدهیم .... ۵دقیقه هم گریل بالا را روشن میکنیم تا طلایی شود.خیلی راحت وخوشمزه است حتما امتحان کنید.🌹🌹🌹🌹🌹
...
❤کیک خامه ای ❤
SAHAR
۱۸
برای پایه کیک از کیک شیر داغ استفاده کردم .
...
اسلایس پسته وآفتابگردان
SAHAR
۶
مواد لازم:
تخم مرغ ۲عدد
کره ۱۸۰ گرم
پودر قند ۱۸۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
آرد ۳۵۰ گرم
مواد رویه :۵۰گرم کره ودوقاشق غذا خوری عسل وکمی زعفران آب شده ومغز پسته و تخمه آفتابگردان که روی شعله همه را مخلوط می کنیم وبعداز پخت لایه زیرین شیرینی در مرحله دوم روی آن میریزیم.
دو عدد تخم مرغ را با همزن خوب میزنیم وانیل را هم میریزیم و بعد پودر قند را اضافه میکنیم وباز با همزن خوب میزنیم در مرحله بعد کره ذوب شده را اضافه میکنیم من در اینجا از مخلوط کره وروغن مایع استفاده کردم کمی با همزن میزنیم بعد همزن را خاموش کرده وکمکم مخلوط آرد وبکینگ پودر را اضافه میکنیم تا خمیر چسبناکی بدست بیاید اگر لازم بود ۲ قاشق آرد هم موقع مخلوط کردن اضافه کنید تا خمیر چسبناکی بدست بیاید .بعد قالب را چرب کرده وخمیر را با دست پهن میکنیم وخوب صاف میکنیم .سپس با چنگال همه جای آن را سوراخ میکنیم چون نباید پف کند .بعد درفر میگذاریم بعداز ۴۵ دقیقه آماده است از فر بیرون آورده ومواد رویه را روی آن ریخته وبا قاشق صاف میکنیم.کمی کنجد هم برای زیبایی روی آن میپاشیم.دوباره در فر میگذاریم و۵ دقیقه شعله بالا را روشن میکنیم.بعد بیرون می آوریم وشیرینی ما آماده است.
...
زولبیا
SAHAR
۱۹

زولبیا

۱۶ اردیبهشت ۹۹
با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما دوستان عزیز وسلامتی همه مردم ایران
...
بامیه
SAHAR
۷

بامیه

۷ فروردین ۹۹
توی این روزهای قرنطینه کلی وقت اضافه داریم تا چیزهای جدید رو امتحان کنیم .این بامیه ها رو امروز با کمک بچه ها درست کردم خیلی چسبید یه عصرونه بینظیر که با چایی خیلی میچسبه.
مواد لازم.یک لیوان آرد
یک لیوان آب
۵۰گرم کره
تخم مرغ ۳ عدد
مواد شیره:
شکر یک لیوان
گلوکز ۱ قاشق غذاخوری
گلاب وزعفران وهل به مقدار لازم
ابتدا شیره رو آماده میکنیم ومیزاریم سرد بشه .
کره ویک لیوان آب و۲قاشق از مواد شیره رو روی گاز میزاریم تا بجوشه وقتی به جوش اومد آرد رو یکباره اضافه میکنیم وخوب هم می زنیم ۳دقیقه.این کار باعث کیفیت بهتر بامیه میشه. میزاریم سرد که شد ۳تا تخم مرغ رو اضافه کرده واول با دست بعد با همزن مخلوط میکنیم بعد توی قیف میریزیم و مواد رو با ماسوره میریزیم وبا قیچی میبریم ومیزاریم با شعله متوسط سرخ بشه .در آخر توی شیره میندازیم .
شیره بامیه حتما حتما باید سرد و غلیظ باشه وگرنه بامیه نرم و بدمزه میشه.
...
کلوچه خرمایی با خمیر جادویی
SAHAR
۱۸
سلام دوستان عزیزم.ممنونم از همه کسانی که همیشه به من لطف دارن وبا تشویقاشون بهم انگیزه میدن.این کلوچه خرمایی با خمیر جادویی درست شده که من فقط یه قاشق شکر به شیر اضافه کردم وچون خرما شیرینیه این خمیر نباید شیرین بشه ونمک هم حذف کردم .خرما رو از هسته جدا کردم بعد با کمی روغن تفت دادم وبه اندازه گردو برداشتم ولای خمیر گذاشتم بعد خمیر رو بستم وبه جای مهر یه قالب شکل گل رو روش گذاشتم و کمی فشار دادم....چقدر این خمیر جادویی با کمالاته😎😎😎...یعنی من باهاش خیلی چیزها درست می کنم .حتی ساده پهنش میکنم توی دیس و روش کنجد می پاشم ومیزارم توی فر برای خودمون که نون بی نمک میخوایم نون می پزم البته مقدارشکرش فقط یه قاشق باشه .اگه یه میان وعده مقوی و سالم برای بچه ها میخواین حتما این کلوچه رو امتحان کنین .
...
کالباس خانگی سالم
SAHAR
۲۹
سلام دوستان خوبم .🌹🌹🌹🌹🌹.امروز با یه دستور پخت عالی اومدم که مطمئنم خوشتون میاد .عزیزان من به خاطر اینکه بچه هام عاشق کالباس وفست فودن بیشتر روش ها رو امتحان کردم .آماده کردن موادش کاری نداره ولی عمل آوردن وروش پختش همیشه برام مشکل بود .چند بار موادرو لای سلفون ویا کاور کالباس ریختم و داخل آب جوش انداختم ولی چون پلاستیک داخل آب جوش انداخته میشه سالم نیست و حتی داخل فویل آلومینیومی مثل شکلات پیچیدم و داخل فر گذاشتم بازم خوب نشد.اما این روش که عکساشو گذاشتم واقعا عالیه بافتش خوبه وخشک نیست.فقط کافیه مواد کالباس رو توی یه قابلمه کوچیک که چرب کردین بریزین.وبا قاشق صافش کنید وبزارین توی یه قابلمه بزرگتر فقط تا نصفه آب بریزین که آب توی کالباس نره ودر قابلمه رو ببندین و یک ساعت بعد آمادست.وقتی دست بزنین میبینین که سفت شده .بعد برش بزنین و اگه برای مدت بیشتری میخواین نگهداری کنین بزارین فریزر. حتی می تونید سرخش کنین خیلی خوشمزست.🌹🌹🌹🌹🌹
مواد لازم:
مرغ دوبار چرخ شده..شامل: نصف سینه
۲ قاشق غذاخوری پر نشاسته گل یا نشاسته گندم
آب سرد ،نصف استکان
بکینگ پودر ۱ ق چ
روغن مایع: ۴ق غ
نمک: ۱قاشق چایخوری که کالباس باید خوش نمک باشه وگرنه خوشمزه نمیشه
۱ق چ شکر
سس گوجه تک نفره: یک بسته که برای رنگ وطعم کالباس خیلی مهمه یا ۱ ق چ پودر گوجه
نمک :۱ق چ ادویه: شامل فلفل سیاه و قرمز وزنجبیل و پودر سیر وپودرتخم گشنیزوجوزهندی ودارچین از هرکدام کمی بزنید اسانس دود هم اگه داشتین ۳ قطره بزنید نداشتین هم مهم نیست حتما نشاسته گل رو با همون مقدار آب سرد مخلوط کنید تا حل بشه ،بعد به موادتون اضافه کنید ..
زرد چوبه اصلا نزنید و می تونین همه موادو داخل غذا ساز بریزین و خوب مخلوط کنین.در آخر می تونین کمی خلال پسته و هویج پخته خرد شده بهش اضافه کنین ودر قابلمه چرب شده بریزین و در قابلمه آب بزارین .
حرارت زیر قابلمه باید متوسط رو به بالا باشه .
.
...
نان خامه ای
SAHAR
۲۲

نان خامه ای

۱۴ مهر ۹۸
با تشکر از مامان حنا وحسام🌹🌹🌹🌹🌹من از روی فیلم نون خامه ای درست کردم عالی شد.داخل نون اصلا خمیر نبود خیلی تردوخوشمزه.
...