کیک هویج گردو با کرم پنیری (قسمت اول)

۲۸ اسفند ۹۷
۸۲۴
سلام دوستان عزیز.🌼 براتون آموزش یه کیک خوشمزه کافی شاپی رو آوردم. همونجور که من کلا عاشق کیک های میوه ای هستم این کیک رو هم واقعا پسندیدم و هر کی دیگه هم خورد واقعا خوشش اومد و دوست داشت. کلیپ این کیک به دلیل طولانی شدن دو قسمت شد که یه قسمتش کیک و یه قسمت هم کرم هستش. هر دو قسمت رو مشاهده کنید که چیزی از دستتون نره!😉

《کیک هویج و گردو کافی شاپی با کرم پنیری》🍰🥕🌰
مواد لازم :
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱,۱/۴ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه سرخالی
آرد ۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۱/۵ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر دارچین ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
هویج رنده شده (۳۵۰ گرم)۲ پیمانه
گردو خردشده ۱/۲ پیمانه
نمک ۱ پنس
طرز تهیه کیک : ابتدا تخم مرغ را با شکر و نمک حسابی با همزن برقی میزنیم تا حجم مواد دو برابر بشه.(حدود ۵ دقیقه) بعد روغن مایع رو اضافه میکنیم و فقط یکی دو دور با همزن میزنیم. آرد را با بیکینگ پودر و جوش شیرین و پودر دارچین همه رو با هم سه مرتبه الک میکنیم و به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و هویج رنده شده و گردو خرد شده رو اضافه کنید و بسیار کم و با لیسک زیر و رو کنید (از مرحله مخلوط کردن آرد خیلی خیلی کم هم بزنید. (مایه کیک کمی سفته که اشکالی نداره) داخل قالب کامل چرب شده بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه بپزید.
نکته : این کیک وانیل و شیر نداره. کلا مایه کیکش سفته. به خاطر همین لازم نیست آب هویج ها رو بگیرید همونجوری رنده کنید و بریزید هیچ اشکالی پیش نمیاد. هویج رطوبتش رو به کیک میده. رنده هویج فرقی نمیکنه ولی ریز باشه بهتره. دارچین هم ۱ تا ۲ ق غ هست که به نظر من همون ۱ ق کافیه که خیلی طعم دارچین نگیره.
ادامه در کلیپ بعدی👈

#کیک_هویج_گردو#کیک_هویج_گردو_با_کرم_پنیری 🍰🥕🌰

تهیه: #Negar_2000
...
نظرات