کیک اسفنجی با ارتفاع 15 سانت

۲۰ مهر ۹۹
۱۶.۶k
عجب کیکیه😍حتما نگاه کنید🥰
کلیپ خودم نیست❌❌.
کیک اسفنجی با ارتفاع ۱۵ سانت
.

(ارتفاع قالب 15 سانتی متر و قطر 20 سانتی متری)
(اندازه ی لیوان ۲۰۰ میلی لیتر یا ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته دار)
(اندازه ی استکان ۸۰ گرم)استکان کمر باریک
-8 عدد تخم مرغ
-1.5 لیوان شکر
-1.5 لیوان آرد
-1 لیوان پودر نشاسته ذرت
-2 بسته وانیل یا یک قاشق چایخوری وانیل شکری
-1 بسته بکینگ پودر یا یک قاشق غذاخوری سر خالی
- نصف استکان آب داغ
1 پنس نمک
تخم مرغها باید به دمای اتاق رسیده باشند تا شکر ذوب شود.
هنگام جدا كردن سفیده تخم مرغ و زرده باید بسیار مراقب باشیم. حتی یک ذره زرده یا آب نباید با سفیده مخلوط شود ، زیرا سفیده پف نمیکند.
باید نیمی از شکر را با سفیده و نیم دیگر را با زرده ها مخلوط کنیم.
سفیده تخم مرغ را با کمی نمک بزنید و کم کم شکر را اضافه کنید. حداقل باید 7-8 دقیقه با همزن با سرعت بالا زده شود . باید سفیده سفت و قله ای شود.
🔴 بعد زرده تخم مرغ را با نیم دیگر شکر کمی با همزن بزنید، بعد نصف استکان آب جوش را اضافه کنید و سریع 5-6 دقیقه دیگر هم بزنید.
وانیل و بکینگ پودر و ارد و نشاسته رو الک کنید و به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن با سرعت کم به مدت 1 دقیقه مخلوط شود.
🔴کار ما با همزن تمام شد.بعد سفیده را 3-4 بار به تدریج اضافه کنیم ، بدون اینکه پف سفیده از بین برود با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنید.
🔴اگر مثل من از رینگ استفاده میکنید روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و قالب خود را روی آن قرار دهید و هرگز دیواره های قالب را چرب نکنید تا کیک با چسبیدن به دیواره قالب پف کند و اگر از قالب معمولی استفاده کردید فقط کف قالب رو کاغذ بندازید.
فر را با دمای 200 درجه گرم کنید(با فن روشن) و بعد از قرار دادن در فر ، 2-3 دقیقه ، باید دمای فر را به 150 کاهش دهیم. اگرچه تنظیم زمان بستگی به اجاق گاز متفاوت است ، اما به طور متوسط ​​30-35 دقیقه برای پخت کافی است.بعد از پخت کیک باید بلافاصله کیک را از فر خارج کرده و قالب را بر عکس روی توری سیمی بزارید تا کیک خنک شود. (این خیلی مهم است چون اگر قالب را برعکس نکنید پف کیک میخوابد.)
...